• Lucky80

Bröllop i Sorrento med Fritidsresor!!!

Undrar om det finns ngn som genomfört ett bröllop i Italien med Fritidsresor? Är intresserad av att veta om ni var nöjda...Är det dyrt i Sorrento? Vilket är bäst, Positano, Sorrento eller Ravello? Vill veta allt!

Tack på förhand...

• Svar på tråden Bröllop i Sorrento med Fritidsresor!!!
  • moaboa

Vi håller på att planera för fullt. Väntar just nu på en bekräftelse från Rom.

• Lucky80

Ngn annan? Vi har iaf bestämt Sorrento nu och börjat få kontakt med Anette därnere, känns skönt...har fått datum 19 juni nu också...

• sofiaaaa

Jag vet inget om att gifta sig i Sorrento, men däremot tycker jag att det är en av de absolut mysigaste och vackraste platser jag har varit på. Har alltid sagt att, skall jag gifta mig utomlands så blir det i Sorrento.

• nanna26

hej
    vad roligt att jag hittade den här tråden, vi ska också gifta oss i Sorrento närmare bestämt 28:e maj.
    Lucky80: har ni redan fått kontakt med Anette? det har inte vi.
    berätta gärna lite om vad ni "beställt" för saker därnere.

• Lucky80

Nanna26
    Ja vi har fått kontakt men var tvugna att boka vår resa först så att vi hade ett bokningnr, innan dess fick vi inget svar. Vi har fått många olika svar från fritidsresorkontor, att hon inte börjar arbete förren mars-april men tydligen är hon där nu så...och att vi måste ha ett bokning nr...Men ni har fått datum ändå? Det är väl det viktigaste iaf...det andra går säkert att ordna.

Jag har nog valt det mesta än så längeman har inte pratat med Anette om det.Men håruppsättning har jag valt, brudbukett, häst o vagn, filmare, fotograf, musik. Smink vet jag inte än, kanske gör själv.
    vi ska bo på Minerva, vart ska ni bo?

• nanna26

ja, vi var oxå tvungna att boka först, vilket kändes lite bakvänt, men fritidsresor lovade oss en lätt ombokning om vi inte fick det datum vi önskat, men det har ju löst sig. Sista mailet vi fick skrev dem att Anette hör av sig när hon börjar arbeta i mars. Så det kommer nog ett mail snart, men man har ju lite dåligt tålamod
    vi hoppas också att de saker vi önskat går att lösa, som fotograf, bukett, häst o vagn. jag har bestämt mig för att göra hår och sminkning själv.
    vi ska bo på hotell Bristol.
    ska ni åka ner själva eller har ni gäster med er?
    med oss ska min mamma och hennes vännina åka med.
    var ska ni gifta er?
    vi valde Chiostro di San Fransesco, klostergården.

• moaboa

Vi ska gifta oss den 21/8, väntar på att Anette ska höra av sig..

• Lucky80

vi ska pckså gifta oss i San fransesco, fick dock inte den tid vi helst ville så nu blir det på fm kl 12...lite tidigt men vi får försöka fixa nåt, om inte annat siesta för gästerna...

vi har bjudit med alla våra vänner och släkt men var ganska sent ute med inbjudningar så vi får se hur många som har möjlighet. vi är 24 st hitills så det är jättekul att så många vill följa med!

Skulle vilja ha nån festlokal sen eller restaurang där man kan ha det mer privat, får väl se om Anette har några ideér...

Vart ska ni bo Moaboa?

• moaboa

Vi ska bo på Miramare, vi ville gifta oss lite senare än vad vi ska göra. Kl 13 var det senaste dom kunde, men det blir nog bra.

• moaboa

Nu har Anette hört av sig, så nu börjar det bli mera verkligt..

• PatricSusanneS

Hej... låter som en dröm att gifta sig i vackra Sorrento. Har varit där med jobbet en vecka men vet inget mer än att det är en mycket dyr stad. Ha det så fint o lycka till! /Susanne

• Lucky80

Jag tycker det går lite trögt med Anette, hon har säkert många bröllop på g men det är svårt att slappna av när det tar över en vecka att få svar!
    Ska ni använda fotograf och filmare därnere? Har ni fått se några bilder? 20 min filmning, är det bara från vigseln då?

Nanna26, du som ska gifta dig ganska snart, har ni hunit planera mycket med Anette?

• nanna26

hon mailade första gången för ett par veckor sen, då svarade jag snabbt som attan och skrev alla frågor vi hade.
    Svar fick vi först idag.. så det tar tid.
    något ni undrar som kanske jag kan svara på?
    har ni beställt era papper på engelska?

Svar på tråden Bröllop i Sorrento med Fritidsresor!!!