• Silva79

Enkel vigsel???

Har funderat på hur vi ska lägga upp vigsel och allt runt omkring.
    Vi ska gifta oss borgerligt. Det största problemet just nu är att sambons föräldrar och bror bor 80 mil bort, känns som att det är mycket svårare att hålla det enkelt och billigt då.

Funderar nu på att kanske gifta oss hemma i trädgården på en torsdag och då bjuda ner svärföräldrarna och bror att bo hos oss. Efter vigslen blir det enkel mat i bufféform, typ pastasallad, potatissallad och dyl. Den natten sover vi hemma och sen på fredag vid lunchtid ger jag och min m2b oss av till ett spahotell för en härlig weekend. Svärföräldrarna får då bo kvar hos oss tills dom känner att dom vill ge sig av (helst innan vår hemkomst dock).
    Låter detta vettigt?

En annan tanke var att åka iväg och gifta oss i den stad där spahotellet ligger. Kanske bjuda in dom som känner för det att närvara vid vigslen (det är ca 13 mil från vår hemstad). Men det känns lite orättvist mot svärföräldrarna.

• Svar på tråden Enkel vigsel???
  • Mirri

Vigsel hemma i trädgården låter väl jätte mysigt!

• Maciebrud

Hemma i trädgården låter ju härligt tycker jag också. Det hade vi nog gjort om den inte var av stoooort renoveringsbehov.
    Om svärföräldrarna vill stanna lite längre så finns det ju små pensionat eller liknande

• PatricSusanneS

Låter underbart det första... mysigt ju
    Ha det kalasfint o lycka till

Svar på tråden Enkel vigsel???