• kära Karin

kreativa tips för underbart budgetbröllop

Hej. JAg är helt övertygad om att det går att göra ett underbart bröllop med små medel. JAg skulle vilja komma i kontakt med er som också har den ambitionen. Vi hyr en bygdegård för 3000 kr med allt porslin och glas. Maten gör vi själva (tar gärna emot lyxiga budgettips)och bekanta (som jag har hjälpt på deras bröllop)serverar. Fördrink istället för champagne, vin och sprit från tyskland, bar till sjävkostnadspris och förinspelade band som någon spelar på kvällen. Det svåraste är klänning och smink/hår. Det blir ju faktiskt extra speciellt med proffs som gör smink och hår. Någon som vet någon bra i Göteborg? Jag har svårt att hitta en klänning som passar mig, så jag skulle så gärna sy upp en. Någon som vet någon duktig och billig "sömmerska".
    Vi bygger hus samtidigt, så alla pengar går dit. VI har bestämt att skriva typ: Bröllpspresenter undanbedes, men för den som ändå vill ge en gåva önskar brudparet bidrag till sin efterlängtade utbyggnad. Vad sägs om det? Hur gör ni med föräldrar? Delar ni på kostnaderna med dem? Om det är många som är intresserade av denna länken kanske vi skall göra en medlemsgrupp? JAg vet inte hur man gör.

Hälsningar kära Karin

• Svar på tråden kreativa tips för underbart budgetbröllop
  • Blomsterbrud

Vi följer varken bordsplaceringar eller dresscode osv, vi gör bröllopet på vårt vis...
    Vi tillhör ju även den förtappade skaran som tänker använda oss av pappertallrikar eftersom vi inte har råd med cateringen eller vi att någon ska stå i diskbaljan...

• Paeonia

Ha ha, ja hur ska ni och gästerna överleva papptallrikar Blir ni verkligen gifta då???
    Skämt och sido, ni kommer säkert få en fantastisk dag!!!!

Lycka till! Kram Paeonia

Blomsterbrud skrev 2008-01-28 09:07:42 följande:
    Vi följer varken bordsplaceringar eller dresscode osv, vi gör bröllopet på vårt vis...Vi tillhör ju även den förtappade skaran som tänker använda oss av pappertallrikar eftersom vi inte har råd med cateringen eller vi att någon ska stå i diskbaljan...
  • Blomsterbrud

ja det verklar ju vara en risk man får ta
    Mitt bekymmer har varit lite det där med att hitta plastbesktick som håller lite.
    Vi är ju väldigt förtjusta i blått och efter ikea i lördag åt vi på Burger king.
    Blev helt såld på deras härligt frostade blå bestick.
    Min kompis höll helt med vilket resulterade att han for fram till kassa och bad att få köpa 50 av varje, och det fick vi så nu har jag knivar, gafflar och skedar köpta på burger king till mitt bröllop för 45kr som min kompis dessutom betalade.
    Jag var helt överlycklig, snacka spartips...
    Men nu är jag nog verkligen en av bottenkryparna eller vad tror ni

• Millie84

Blomsterbrud
    Vilken smart idé! Det är ju dem små detaljerna som gör det väldigt personligt. Och har du hittat bestick du verkligen ville ha så har du ju gjort ett riktigt kap :)

• Bride in England

Blomsterbrud: Kanonbra!! Det ar sant man onskar ska handa, att man far syn pa nagot som bara kanns perfekt - och billigt

Vi planerar ocksa budgetbrollop och jag tycker att det ar riktigt kul da det ger en tillfalle att vara kreativ och anvanda fantasin, samt gora det till ett unikt, vackert brollop som alla kommer att minnas. Sjalv blandar jag ihop alla brollop jag varit pa, som alla ser likadana ut. Man vill ju att dagen ska vara minnesvard sa varfor inte gora det sa personligt som mojligt

• Strawberryhoney
    Blomsterbrud skrev 2008-01-28 09:39:10 följande:
    ja det verklar ju vara en risk man får ta Mitt bekymmer har varit lite det där med att hitta plastbesktick som håller lite.Vi är ju väldigt förtjusta i blått och efter ikea i lördag åt vi på Burger king.Blev helt såld på deras härligt frostade blå bestick.Min kompis höll helt med vilket resulterade att han for fram till kassa och bad att få köpa 50 av varje, och det fick vi så nu har jag knivar, gafflar och skedar köpta på burger king till mitt bröllop för 45kr som min kompis dessutom betalade.Jag var helt överlycklig, snacka spartips...Men nu är jag nog verkligen en av bottenkryparna eller vad tror ni
    Haha underbart klart man får göra sådär. Vi skall ju vara i församlingshemmet för det är gratis Ja vi betalar dock en som severar och reder upp disken men de må va.
  • Kärlek ger näring åt själen

Blomsterbrud : Haha Gud va smart *skrattar*

Vi ska också köra på papptallrikar

fast jag är nog den enda som tänker så här : För att slippa all stress om att det måste vara på det ena eller andra sättet så planerar vi vår bröllopsfest som om det vore min 30 års fest Detta för att det är lättare att se det som en fest än en bröllopsfest. För mig så känns det så hysteriskt om vad man ska äta på m m.. och jag känner bara paniken öka inombords.. Så för att underlätta för mig själv så kör jag på det sättet. Dock bör jag kanske tillägga att vi inte kommer att meddela gästerna att jag tänker så.. utan för dem så är det en bröllopsfest Och eftersom vi ska bara ha de närmaste där så tror jag inte de bryr sig särkilt mycket om de äter på papptallrikar eller ej

• Blomsterbrud

Mina burger king bestick är det jag är mest nöjd med hitills förutom min klänning
    Fast jag kanske inte ska tala om för folk hur jag har fått tag i dem

Har ett litet tips att delge:
    Jag håller med om att det är lite roligt att få vara kreativ til liten kostad, jag såg nyss värkden sötaste isbitar med små blå blommor i gurkört tror jag den hette, en krydda men blommorna smakar inget.
    Så nu kom vi på att sådana ska vi ha i bålen.
    Väldigt fina och passar vår förkärlek till blått.
    Hoppas nu bara tt jag hinner odla fram dessa till juni, på onsdag ska jag leta frö...

• Bride in England

Jag tror att det ar sa roligt att planera med en liten mindre budget for att man kanner att man inte slosar, och brollopet blir inte for materiellt - man minns VARFOR man gifter sig Atminstone ar det sa for mig. Latt att ga vilse bland finporslin och lyxtartor annars tror jag o inte komma ihag vart det var man skulle egentligen

• malous

No offense, men kan vi inte diskutera kreativa tips istället för att berättiga papperstallrikar och små budgetars inverkan på att se budskapet i äktenskapet?

Det känns så onödigt att lägga in en massa värderingar i huruvida ett bröllop blir substantiellt bättre oavsett om det är lyx eller budget.

Nå, någon som har några kreativa budgetlösningar?

Svar på tråden kreativa tips för underbart budgetbröllop