• lyckligjävel

vill inte ha presenter

vill inte ha några presenter när vi gifter oss....

Vi har bott ihop länge och har allt vi behöver.
    dessutom flyttar vi utomlands ganska direkt efter bröllopet o kommer bo där i 2 år.

hur gör man? vill inte såra någon, plus att alla kommer ju lägga ned pengar på resan till festen o övernattning o fina kläder. Vi tycker det räcker gott och väl.

• Svar på tråden vill inte ha presenter
  • Nessan

Undanbe er vänligt men bestämt personliga gåvor till er. Vill gästerna ändå ge något kan ni rekommendera dem att sätta in pengar till något välgörande ändamål!

• misstrixie

Ni skulle ju kunna välja ut ett välgörande ändamål/organisation som ligger er varmt om hjärtat, och uppmana gästerna att skänka en liten summa dit om de känner att de absolut vill ge någonting. Bra för alla!

• misstrixie

Nessan,

Hihi, bra tänkt.

• Nessan

Hihi, ja du har inte så dåliga idéer själv, misstrixie!

misstrixie skrev 2008-01-25 12:01:27 följande:
    Nessan,Hihi, bra tänkt.
  • Fröken Figo

Skriv att presenten blir att de kommer till bröllopet. Eftersom det innebär utgifter för dem kanske folk blir lättade... fast det känns nog lite konstigt för många att komma tomhänta. Skulle kännas så för mig.

välgörande ändamål ist? känns bra att ge nånting...

• lyckligjävel

tack för era svar!

jag tror vi har kommit fram till att skriva att den finaste presenten de kan ge oss är att komma på bröllopet ;)

sen ger vi våra föräldrar instruktioner att om ngn frågar om presenter, så ser vi helst ett bidrag till välgörande ändamål.

• misstrixie

Jättefint av er tycker jag. Lycka till med allting!

Svar på tråden vill inte ha presenter