• Anettan73

Monogram

Har ett monogram som jag gjort i word. Har använt mig av wordart och lagt den bakom text. Någon som vet hur jag gör det till 1 bild???

• Svar på tråden Monogram
  • SacredHeart

Kirsto på Gamman kan göra monogram åt dig, om du vill. Jag gjorde så här iaf:

Jag gjorde vårt i Photoshop, laddade hem ett typsnitt från dafont.com och använde det. Sen gjorde jag precis som Kirsto beskriver: flyttade runt tills jag blev nöjd! "spara som..." i .jpg "TAADAA" klart

• Anettan73

Ska testa det...

Tackar....

• Akvavit

Om jag förstår rätt vad du menar så har du redan gjort monogrammet, du vill bara veta hur du gör en bild av det?

För det första måste monogrammet vara gjort med bilder eller textboxar så att du kan flytta runt dem. Sen markerar du alla delarna genom att klicka på dem och hålla nere shift-tangenten.
    Sen går du in på menyn "Ritobjekt" längst ner i vänstra hörnet och väljer gruppera. Då har du fått en enda stor bild som du kan kopiera och flytta runt som du vill i word.

Om du sen vill göra en bild av det, öppna bara paint som finns under "Tillbehör" i din startmeny, sen kopierar du in ditt grupeprade monogram, ändrar bakgrunden om du vill, justera storleken på bilden och spara den som en jpeg-fil.
    Lycka till!

• Anettan73

Oj...

Får inte alls ihopa det...

• Akvavit

hur har du gjort monogrammet som du har?

• Anettan73

I word med wordart som ligger bakom text...

Fick till ett nu men d e ju jätte litet...

• Akvavit

Är allt i monogrammet i wordart? Då borde det ju gå att gruppera de olika delarna, om du har flera delar. Vad menar du med bakom text? Har du någon del av monogrammet i vanlig text? Lägg in en textruta med text istället i så fall...

• Limbolight

Om du gör hela monogrammet i paint så är det mycket enklare!
    Jag har nog gjort 5-6 olika nu. Jag kan göra ett åt dig om du vill! Ett av dem ser du brevid mitt nick.

• Anettan73
    Limbolight skrev 2008-01-25 11:09:04 följande:
    Om du gör hela monogrammet i paint så är det mycket enklare!Jag har nog gjort 5-6 olika nu. Jag kan göra ett åt dig om du vill! Ett av dem ser du brevid mitt nick.
    Jag har rdan gjort ett i Word som jag skrivit ut på inbjudningskorten som ligger färdiga för att skickas...

Jag använder La Jolla till våra namn och & tecknet i York script.

Finns en bild i mitt galleri tror jag..
Svar på tråden Monogram