Inlägg från: 2008-08-09 |Visa alla inlägg
  • 2008-08-09

    Jämtlandsbrudar 2008!

    jo fast då sätter man ju oftast i sånt som man bara har just då, för frisyren..men jag vill ha sånt som sitter i ungefär i 3-4 månader.

  • 2008-08-09

    Är det någon som vet var man kan hyra en tårtställning?? Vi vill bara ha en 2-våningstårta så den ska vara ganska liten, och den får ju gärna vara ganska billig!

  • 2008-08-09

    Nä jag ska ringa runt och fråga när vi närmar oss lite, känns lite tidigt att börja oroa sig för tårtan redan nu

  • 2008-08-09
    Nienna skrev 2008-02-08 12:54:51 följande:
    Är det förresten nån mer som bloggar om bröllopsplanerna?
    Jag bloggar på vår hemsida
  • 2008-08-09

    Va tråkigt Anna, hoppas att ni ändå kan komma på någon till slut.

  • 2008-08-09
    AnnaochHenrik skrev 2008-02-15 16:10:50 följande:
    Var nyss på stan och köpte morgongåva till blivande maken... Han har önskat sig en finklocka, så då passade jag på när det var 50% på Ur&Penn här i stan... Man får ju inte vara dum! Den blev rätt dyr, men skulle ju ha kostat dubbelt så mycket egentligen, så jag är nöjd. Vet att det är den stil han gillar också, så han blir nog glad!
    Kanonbra! Själv kommer jag att ge en secretbox som sagt, får se om det blir något mer också.

    Vart kommer ni alla att befinna er på bröllopsnatten?
    Vi ska bo på hotell, men har inte bokat än. En kompis till min blivande är delägare i ett, så antar att det blir där.
  • 2008-08-09
    AnnaochHenrik skrev 2008-02-15 19:32:04 följande:
    Vi ska bo på Gamla Teatern. Checkar in fredag eftermiddag, behöver inte checka ut förrän på måndagen. Ljuvligt, skönt att slippa checka ut vid lunch dagen efter bröllopet! Dessutom blir det perfekt att klä på sig där, eftersom vi ju gifter oss i Rådhuset, det är ju gångavstånd...Det allra bästa är att pappsen betalar hotellvistelsen
    Lyckliga ni!
    Ja vi ska ju inte ses innan bröllopet så vi bor på skilda håll dagen före. Checkar in på bröllopsnatten och ska göra en deal om att få stanna åtminstone till kvällen dagen efter, får se hur det blir. Checkar inte ut vid lunch dagen efter iaf, no no!!
  • 2008-08-09
    Nienna skrev 2008-02-15 19:48:14 följande:
    Vi kommer att sova hemma. Förhoppningsvis festar man långt in på natten och sen är det ju 10 mil till stan så det känns bara onödigt. Vi kommer ju att åka på mini-bröllopsresa till Trondheim på tisdagen och bo på hotell i två dagar, det får bli våra bröllopsnätter.
    Härligt!! jag funderar faktiskt lite på att boka några nätter på holidayclub i Åre, veckan efter bröllopet, som överraskning. Vi har dels aldrig varit där + att det skulle vara skönt att vara hemifrån lite och bara mysa!
  • 2008-08-09
    AnnaochHenrik skrev 2008-02-19 17:45:57 följande:
    Yes! Idag kom underkläderna till bröllopsnatten, och de var skitsnygga! Skitsnygg var dock inte jag, februariblek och allt, men till sommaren blir det nog tjusigt värre!Händer det något nytt på planeringsfronten för er andra?
    Haha håller med, måste nog börja jobba på solbrännan snart jag!
    Nja det händer inte så värst mycket här, förutom att jag ska göra klart inbjudningarna. Ska snart ner till Stockholm så då kommer det att inhandlas lite grejer till bröllopet.
  • 2008-08-09

    Vi köper inte heller presenter till våra gäster. Vilken bra idé att ha godis i temats färger!
    Hmm...gäller det bara att komma på goda VITA och LILA godisar!

  • 2008-08-09
    AnnaochHenrik skrev 2008-02-23 07:20:22 följande:
    Är det någon som har koll på hur olika florister i stan ligger till prismässigt? Någon som har rykte om sig att vara både billig och bra kanske? Har hittills pratat med Linnéan och med Kärnan blommor, och prisskillnaden mellan dem var enorm... Så nu funderar jag på om det finns någon ännu billigare än Kärnan?
    Jag ska ju visserligen bara köpa snittblommor, och binda buketten själv. Men jag har hört på Östersundsblomster än bara.
    Givetvis finns det säkert billigare än Kärnan Blommor, tex Buketten...men jag tror det brister i kvalitet där istället..
    Man betalar nog hellre lite extra för att verkligen veta att man får fina blommor.
    Men jag ska alltså kolla upp snittpriset på kallor, jag tänkte höra med Östersundsblomster då, Linnéan och Interflora. Skriver här när jag vet vad priset skiljde sig mellan de olika.
  • 2008-08-09
    Nienna skrev 2008-02-25 20:43:13 följande:
    Jag har också tänkt köpa snittblommor och bara knyta ett sidenband runt. Just nu är jag inne på ljusrosa gerberor, tänkte att jag skulle ha typ 7 st och dottern 3 st. Sen finns det tydligen mini-gerberor, tänkte att sambon och sonen ska ha en sån var som corsage. Var in på Buketten i Lillänge idag och de tog 30:- för gerberorna, så det blir ju inte så dyrt om man ska ha 20 st (till bordsdekoration också).Idag har jag shoppat massor! Var in på H&M och köpte sambons kostym, en helt ok kostym för strax över 500 kr! Den kommer han ju ha användning av i framtiden också. Sen har jag köpt smink och beställt en plattång på nätet. Har också beställt en riktig korsett, har varit sugen på en sån länge, de är ju ganska dyra, men nu har jag äntligen tagit mig råd!
    Ser fram emot en sådan shopping-tur nu när jag åker till Stockholm i mars, ska bli helt underbart roligt faktiskt!
  • 2008-08-09
    AnnaochHenrik skrev 2008-02-26 10:18:50 följande:
    En av hans bästa kompisar fick en sån när han gifte sig, och var väldigt glad över den, så min karl har hållit på med små "hintar" om att en sån nog vore trevligt, hehe... Men jag har sagt att "det är nog inte min grej att klä av mig iför någon annan", så han tror nog inte att han ska få en secret box av mig. Desto roligare att överraska honom med den ett par månader efter bröllopet då!
    Haha bra idéer du får i sömnen!
    Själv har jag drömt bordsplacering hela natten, och nu är den så gott som klar!
    Men bara OM alla gäster kommer, annars måste man ju pussla lite såklart.
  • 2008-08-09
    Nienna skrev 2008-02-26 09:11:13 följande:
    Haha, smart! Tror han att han ska få en i morgongåva? Han vet i alla fall vad det är? Det gör inte min, han vet knappt vad morgongåva är... Så jag förväntar mig inte att få något.
    När det gäller morgongåva så har jag faktiskt för första gången i vårt förhållande betett mig lite "girigt"
    Jag klargjorde att jag inte köper hans kommentar "jag vet inte vad jag ska hitta på, det ska ju vara romantiskt också.." den här gången, utan att han faktiskt får lov att fråga tex. min tärna isf, hon vet precis vad jag gillar!
    Återstår att se hur det blir...
  • 2008-08-09
    Nienna skrev 2008-02-26 18:10:05 följande:
    2008-08-09 skrev 2008-02-26 17:15:44 följande:
    Ja, jag har ingen aning om vad jag skulle vilja ha ens. Jag har alla smycken jag vill ha och behöver (bara vigselringen jag saknar just nu ), det är inga speciella grejor jag vill ha heller... Så han får det inte lätt om han skulle försöka hitta på nåt.
    Nä och jag är ingen smyckes-människa. Har bara förlovningsringen på mig, örhängen och halsband nångång när man går ut kanske.
    Så han får det sannerligen inte lätt min blivande heller
  • 2008-08-09

    Var också på ÖB i helgen, hittade vita pappersdukar som vi ska ha! Handlade dock inga nu, får bli till helgen kanske.

  • 2008-08-09

    Det ligger bredvid granngården! nya fina lokaler, jättebra blev det!

  • 2008-08-09
    aprilstar skrev 2008-03-03 20:02:58 följande:
    Jag köpte några rullartapet på Rusta som löpare. Det var tapetrea så 10m gick på 39 spänn. Tänkte dessutom dela varje våd i två...
    Tapet var smart!
  • 2008-08-09
    AnnaochHenrik skrev 2008-03-07 17:19:36 följande:
    Hej tjejer! Händer det något nytt på planeringsfronten? Jag är mäkta stolt över mig själv, har pysslat och pysslat och pysslat, och nu är våra inbjudningskort klara! (Ja, egentligen så saknas pappret med själva inbjudningstexten, men det ska pappsen skriva ut och skicka ner till mig någon gång i nästa vecka, så det råder inte jag över)... Har till och med skrivit och klistrat på alla adresslappar, och frankerat alla kuvert, så det är verkligen minimalt med jobb kvar när jag får våra inbjudningspapper... Rätt nöjd med mig själv, så nu ska jag inte pyssla mer, jag och blivande maken ska korka upp en flaska vin och äta god fredagsmiddag istället!
    Hade min tärna till hjälp här en kväll nu i veckan så nu är våra inbjudningskort klara till 90%, känns så skönt!!
    Dom skickas antingen nu till veckan eller nästa vecka, de ska iaf ut innan påsk.
Svar på tråden Jämtlandsbrudar 2008!