Kan man köra 200g papper i en skrivare?
Är det nån som vet?
Skulle skriva vårt monogram på framsidan av våra inbjudningskort, tänkte jag....
Hittar inget papper i rätt färg som är tunnare än 200g
Är det nån som vet?
Skulle skriva vårt monogram på framsidan av våra inbjudningskort, tänkte jag....
Hittar inget papper i rätt färg som är tunnare än 200g
Kolla i manualen till din skrivare hur tjokt papper den tar eller prova och se om det går
Har ju inte den kvar.....
typiskt!
Så här står det:
"60 till 90 g/m2, HP fotomedier upp till 280 g/m2"
Vad menas med det?
Jaa du... Vad menas med det egentligen? Låter ju som att den tar specialpapper som är upp till 280g? Törs inte lova, men jag tror att det går fint. Har du möjlighet att prova ett ark? HP har ju en hel hög skrivare, så det är svårt att generalisera men i min egen lilla utvärdering av hela två skrivare har det gått finemang.
Tack Kirsto!
Tur att du är så positiv!
Har tyvärr inget att prova med, bara 300g, och det är kanske lite väl bra..
min är en photosmart 8250...
Som Kirsto skrev så låter det som om den klarar ett tjockare specialpapper, typ fotopapper... vilket låster logisk med tanke på att det är en Photosmart. Risken med ett tjockare papper är ju att det fastnar/blir knöligt men det brukar ju alltid gå att pilla bort
När jag kör "för tjocka papper" i min laserskrivare så brukar det inte fastna men däremot brukar färgen smetas ut lite... det brukar dock hjälpa om jag kör en utskrift på tunt papper emellanåt. Alltså, ett tjockt - ett tunt - ett tjockt o.s.v.
...bara ett litet tips om din skrivare också gör så när du testar... för det är nog bara att testa!
Jag var inne på Panduro härmodagen. Jag frågade om deras 220g papper funkar i vanlig skrivare, men det sa hon att det gör inte det vanligtvis, tyvärr!
Vi gjorde såhär istället:
Skrev ut det vi ville skriva ut (info etc) på ett tunnare papper i en annan färg än det tjocka pappret, sen "tejpade" vi fast det på det tjocka. Det tjocka var då någon cm större än det tunna så att amn fick en snygg ram runt om det utskrivna.
med "tejpa" menar jag en sån grej man använder när man sätter in foto eller scrapbookar. Typ dubbelhäftande tejp i små små strimlor i en hållare som man bara drar över pappret så fäster de sig på det, jättesmidigt! Köpte det också på Panduro.
Vårt kort blir vinrött med vitt papper på med info/bilder etc. Blev jättesnyggt med några guld detaljer =)
Limbolight: Har försökt skriva kommentarer tre gånger (olika kvällar), men sidan har slutat funka varje gång. Håller tummarna för att detta kommer fram! Jag har en annan Photosmartmodell, och den tar 230g utan problem. 300g funkar dock inte. Tycker fortfarande att du ska prova.
Tack för era svar!
Har nu kommit på att det nog blir snyggare att skriva ut på vitt papper och "tejpa", eftersom vårt färgtema har så ljusa färger.
Men jag ska ändå prova, bara för att jag vill veta!
Jag kan försöka sätta in en bild sen när inbjudningarna är skickade. De ska skickas någon gång i nästa vecka.