Drinktilltugg...
Jag letar goda, enkla drinktilltuggs recept som vi kan ha till brudskålen.
Har Nå några sådana recept så skriv gärna in dom här till mig.
Tack på förhand!
Hjärtat
Jag letar goda, enkla drinktilltuggs recept som vi kan ha till brudskålen.
Har Nå några sådana recept så skriv gärna in dom här till mig.
Tack på förhand!
Hjärtat
Jag blev bjuden på ngt jättegott igår!
Det var små, små platta skorpor (vet ej vad de heter, de hade formen av ett formbröd) med ett lager pesto, en tunn skiva mozzarella och en bit marinerad eller soltorkad tomat.
Enkelt, snyggt och ickekladdigt!
Tack monalisa!
Finns det fler som har något bra recept?
Hjärtat
Hej hej!
Jag kan inte receptet men små purjolökspajer och svampajer. Kan serveras både kalla och varma. De är jättegoda, tror man kan söka receptet på typ www.ica.se Man använder iallafall sig av typ formar som normalt används till mazariner.
Kram
Jag vet inte vad det heter, men nagot jag tycker är jättegott och som jag tänker göra till mitt eget bröllop som drinktilltugg är:
Mjukt tunnbröd, bred pa pepparrotsvisp, ungefär som smör, lägg pa hamburgerkött i skivor (eller om du inte vill ta det av olika skäl gar det säkert bra med rökt renkött eller nat). Rulla ihop och lat ligga i plastfolie minst ett par timmar eller över natten. Skär i bitar. Gar snabbt, är jättegott och passar utmärkt till champagne eller prosecco eller vad det blir.
Kram!
Oj, det finns massor med tips på www.arla.se och på www.tasteline.com. De har stora databaser med allehanda recept. Själv ska jag prova chèvre- och olivknyten!
Tack alla snälla brudar för tipsen, vad glad jag blir
Finns det fler som har recept så blir jag ännu gladare
Hjärtat
Färdig smördeg som är utkavlad som fylls med pesto (röd,grön), smakrik ost, tapanede (olivröra), chili eller curryröra. Sedan rullar man dem som rulltårta och skär i små bitar och gräddar dem i ugnen. Jag brukar ha flingsalt eller sesamfrön på dem också. fantasin och skafferiet sätter gränser. förvaras i tätslutna bukrar -kan ätas varma eller kalla.
Hej!
Vi hade en skagenrulltårta. Gör en rejäl pannkakssmet, häll i långpanna och grädda. Den ska vara rätt så tjock. När den svalnat lägger du på en skagenröra (räkor, créme fraiche, majjo, dill, citron å dyl) och rullar ihop. Förvara kallt över natten, skär sedan upp som en vanlig rulltårta.
Smarrigt!
Det ninns en hemsida som har många bra drinktips. Gå in på communique,se/petra/drinkar/