• brudullis

utan barn men folk reagerar....

Vi har skrivit på inbjudan :
    barnen är vår största gåva men efter vigseln får dom stanna hemma och sova....

men släkten tycker de är hemskt att barnen inte får vara med, men de är de att vi är 40 gäster och skulle vi bjuda alla barn blir vi 86...det går inte....

varför reagera så...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-23 14:38
    sen har jag en faster som ringde idag....dom åker 40 mil sen ska dom viddare på sem....så dom undrar får barnen vara med....

vi vill ha barnfritt....var drar man gränsen

• Svar på tråden utan barn men folk reagerar....
  • Bride in England

Trakig reaktion. Sag att ni inte har rad, punkt slut. Det blir antingen en fest for de vuxna eller ingenting alls. Sen ar ju detta bevis pa att det inte spelar nagon roll hur man formulerar sin i inbjudan, folk har sina asikter iallafall.

• lohelelo

Vi har oxå utan barn, skule vi haft barn så skulle det bli 48 barn och 70 vuxna.... Ett fullständigt kaos skulle råda!!!
    Även våra egna barn kommer att vara hemma och sova med barnvakt.

• Fru Cinderella

Vi strök barn också.. hade åldersgräns 11 år.

Det får ni ju känna efter själva om ni vill göra ett undantag för dem. Men då kan det ju bli ramaskri från de andra.

Varför inte föreslå att ni kan hjälpa till att fixa barnvakt åt just den familjen så de lätt kan glida vidare sedan?!

• Blondie77

Va oförskämt av dina gäster att inte bara acceptera din önskan! Stå på dig och ursäkta dig inte för det är din dag inte deras!!...Tyckte det var en bra ide som någon annan skrev att försöka ordna barnvakt till just din fasters barn, man kan inte göra undantag för en för då lär det bli sura miner på alla andra :)

Lycka till!!

• lollan82

vi kommer bara ha 3barn.. då våran son är 2 år då vi gifter oss har vi bjudit hans kusin som är 5 år. Men endast de. Jaja okej en nyfödd oxå haha

men har strukit ca 20 barn.. då vi inte vill betala för dem å ha det så stimmigt. men våran son har en kompis då det är självklart at han ska vara med våran lilla ögonsten

• lycklig78

Jag tycker det är jättekorkat att folk inte kan respektera vad ni skrivit på inbjudan. Det är inte speciellt ovanligt, och inte för mycket begärt tycker jag.

• TyresöBrud

Vi har också haft problem med det, men bara från ett par. Alla andra har accepterat vår önskan om barnfritt. De har ett barn som kommer vara ca 7 mån och den mamman hävdar att barnet kommer att sova hela tiden inte störa alls. Både Kyrka och fest! Låter orimligt......

• Waersta

7 månader är på gränsen enligt mig, jag ammade helt fortfarande och barnvakt hade inte varit att tänka på.. Vi hade barnvakt första gången när sonen var 1år. Hade inte kunnat tänkt mig det tidigare..

Alla är olika, hoppas det löser sig iaf.

TyresöBrud skrev 2008-01-23 20:11:38 följande:
    Vi har också haft problem med det, men bara från ett par. Alla andra har accepterat vår önskan om barnfritt. De har ett barn som kommer vara ca 7 mån och den mamman hävdar att barnet kommer att sova hela tiden inte störa alls. Både Kyrka och fest! Låter orimligt......
  • 26juli2008

Men 7 månader är ganska litet... Vi har låtit vår son sovit borta första gången i helgen och han är 9 månader. Enda anledningen var för att vi ville testa och se hur det skulle gå, utifall att nånting skulle hända och han måste sova borta. Vi skulle ej ha gjort det om vi inte vetat att det går bra för han att vara ifrån oss på dagen!

Jag förstår det här paret! Och tro mig en 7 månaders BEBIS (inte barn) brukar i regel inte störa. Deras största behov är att vara nära sin mamma och pappa. Sen kanske det här paret inte har lämnat bort sin bebis nångång tidigare och då blir det faktiskt jobbig för den bebisen att vara ifrån sina föräldrar under nästan en hel dag och en hel natt, det är faktiskt inte bra för bebisen! Kom ihåg att regeln barnfritt brukar inte gälla ammande barn!

TyresöBrud skrev 2008-01-23 20:11:38 följande:
  • PatricSusanneS

Ja du, barn eller inte...
    Det är ju inte bara det att det blir väldigt mycket dyrare med barn. Man kanske inte vill ha barn när man festar till... det är alkohol (även om man ska dricka med måtta) o man ska kunna snacka vixenspråk utan att alla små öron ska höra. Det är jobbigt att förklara att det är skönt med barnfritt men det är EN enda dag, ER dag och då kan all respektera eller vara hemma. Det blir deras bröllopsgåva till er.
    Tur att min dotter är trettio så jag slipper den biten, ler.
    Lycka till!!

Svar på tråden utan barn men folk reagerar....