är det verkligen fel med papperstallrikar på bröllop?
Mina gäster kommer på mitt bröllop för att jag tycker om dem och de tycker om mig. Det har inget med min smak för tallrikar att göra. Jag räknar inte att de är så tacksamma över att få känna mig eller vara på mitt bröllop (åka långt, köpa presenter ev.) att de inte skulle undlåta siga att skvallra om jag hade papperstallrikar på bröllopet.
Jag tycker att det är OK med papperstallrikar om det är ett sådant bröllop där det känns att det passar men jag skulle aldrig ha det på mitt bröllop och jag skulle förstå de gäster som pratade om det bakom min rygg (det har ju inget med hur mkt de tycker om mig att göra ändå).
trampetroll skrev 2008-01-23 14:08:29 följande:
Jag själv skulle nog bry mig om det var plastbestick man åt med för det tycker jag är så jobbigt och känns "billigt" när man knappt kan skära, de går sönder och så. Men tallrikarna hade jag aldrig brytt mig om så länge det var en fin dukning och det känns som om brudparet lagt ner lite "själ" och tid i dukningen, att de visar att de bryr sig kanske med favorpresenter och sådär. Men har man lite "finare" vänner som bryr sig om smådetaljer så ska man kanske öveväga att hyra porslin. Men mina skulle aldrig kommma på tanken att påpeka något med tanke på att det är vårt bröllop och är man som vi 120 personer tycker jag nog att man inte har rätt att byttra sig som gäst om vad paret "sparar in på" faktiskt.Men som någon sa här tidigare ifall gästan invänder mot någonting som har med detta att gör, vad har de då på bröllopet att göra överhuvudtaget i så fall?