• Fejs

Snirklig figur som bakgrund?

Någon som kan tipsa om vart jag kan få tag på en snirklig figur som jagkan ha som bakgrund? Det kan vara av blommor eller liknande. Just nu har jag bara fått tag på Bröllopsguidens snirkliga figur som finns som bakgrund på deras hemsida. Någon som har nått annat tips?

• Svar på tråden Snirklig figur som bakgrund?
  • Fejs

ok, tack! ska testa det ikväll. Kram!

• fitforfight

gör så! hör av dig om du behöver hjälp!

Fejs skrev 2008-01-21 13:04:18 följande:
    ok, tack! ska testa det ikväll. Kram!
  • Fejs

Hej! Behöver hjälp, har laddat ner dem i en mapp, hur börjar jag i photoshop och hur kommer jag åt brusharna?

• fitforfight

Har du packat upp dom?

i så fall så tar du och klickar på ikonen i programmet som ser ut som en pensel . Uppe i höger hörn när du klickat så att du kan ändra storlek så finns en liten pil (triangel) där kan du sen välja load brushes (ladda penslar) kopiera sen ikonen till penslen i mappen den är sparad i och kopiera in den i färltet som fick upp i ps. Välj sedan load så läggs den penslen till i den som redan är uppe.

• Fejs

Yes det fungerade =) Bara ett problem kvar... när jag valt en brush hur får jag den på pappret? Går inte bara att klicka eller dra, jag ser figuren på pappret men får inte dit den.

• fitforfight

Kan det vara för att du valt för stor storlek? hela figuren måste vara innanför pappret. Har du valt nån annan färg än vit?

Sen om du vill att den inte ska vara så skarp så kan du ändra där ddet står lager kanal och nåt mer så finns det på min eng version en sak som heter opacity. där kan man ändra hur mycket man vill att den ska synas.

tänk på att när du öppnar upp ett nytt papper att du gör det i den storlek som du vill ha när du skriver ut.

• Fejs

Nej jag valde A4 och det passar på pappret inget konstigt med det. Men den fastnar inte när jag klickar på vart den ska vara på pappret...

• fitforfight

och du har valt penslen ? kanske det är så att den du har laddat ner inte är till den versionen av ps ,men då skulle du väl inte kunna lägga in den.

Har du laddat ner fler än en? prova med någon annan.

• fitforfight

länka till den du har laddat ner så ska jag se om det funkar hos mig.

• fitforfight

den har jag tagit hem redan och det funkar för mig.

• Fejs

mysko... imorgon kommer min sambo hem så kanske han kan lösa det...

• Fejs

Hej! Min m2b installerade om allt så nu går det =) men hur väljer jag färg, får bara svart, vitt och grått?

• fitforfight

På höger sida så finns det color swatshes och styles. tryck på swatches så får du fram färgpaletten

• Fejs

behöver man ställa in color mode när man väljer ny sida (new)?

• fitforfight

Det har jag aldrig gjort å jag vet inte riktigt vad du menar så det behöver du antagligen inte.

• Fejs

jag hittade felet, man var tvungen och ställa in på rgb color =)

• Fejs

Tack så jättejättemycket för din hjälp!!! Nu fungerar det som det ska och det är skitroligt! =) Tack!

• fitforfight

Kul att det funkar !du kommer att upptäcka mer och mer användningområden för programmet hela tiden. Om du söker på google efter tex. "photoshop tutorial make up" så får du upp detaljerade beskrivningar på hur man sminkar ett foto.

Lycka till!

Svar på tråden Snirklig figur som bakgrund?