• kiina

Behöver hjälp...

Kort och enkel fråga från en tärna:
    Vad ska jag hitta på till möhippan? Förlag tack! :D

• Svar på tråden Behöver hjälp...
  • Mirri

Något du vet att bruden kommer gilla. Inga dumma lekar där hon ska skämma ut sig om hon inte är en tjej som gillar sånt. Kanske ni kan hitta på något som hon alltid velat gjort som spela in en skiva, prova på curling, dreja, silversmide, ja ni vet ju bäst vad hon kan tänkas vilja prova på. Göra sin egen brudkrona kanske? Runda av med lite spa, ansiktsbehandling, manikyr eller annat relax-orienterat och avsluta med god middag, drinkar, kanske dans?
    Ge henne små saker under dagen som små minnesgåvor, bubbel, choklad, fotoalbum, skiva med blandade låtar hon kan gilla osv.
    Det viktigaste är nog att hon känner hur mycket ni tycker om henne!

• sowa65

jag skulle hata en utklädning och "gå på stan och fåna mig..." Hellre en sminkkurs tex på make-up store a 500 kr där man blir sminkad för fest eller vardag (jag skulle välja bröllop..) och sedan får med sig smink hem för motsvarande summa. tänk vad kul om man fick tips och råd i god tid och hann öva hemma! jag tänker inte lägga pengar på sminkningen samma dag så för mig vore det jättekul. och så avluta med en hemma-hos-kväll med inhyrd massör och god mat och gott vin... det vore en möhippa värd att minnas för mig!

• mmmalurk

håller med som ovan.... Tänk att få göra nått kul och som man samtidigt kan ha nytta av. Middag på restaurang och party sen kan man ju alltid lägga till om man vill

• kalevala

mmmmmmmmmm. någon kurs kanske i keramik eller blomsterbindning , ngn dans kurs, go-cart, skytte .....

Svar på tråden Behöver hjälp...