Gåvor till gästerna?
Ska ni ge gåvor till gästerna? Vad i så fall? Är det någon som har något bra tips på detta. Eller i varje fall någon bra hemsida med tips, då jag funderar på det!
Ska ni ge gåvor till gästerna? Vad i så fall? Är det någon som har något bra tips på detta. Eller i varje fall någon bra hemsida med tips, då jag funderar på det!
Nej nu får någon berätta vad grön m&m´s betyder, försökt hitta men icke.. snälla...
Om jag minns rätt... om man ger någon en grön M&Ms så betyder det att man gillar/älskar/är kär i den personen. Det är vad jag har hört... kanske finns snuskigare variant?
Jag rindge och beställde... Då tar de alla uppgifter via telefon och skickar pris/offert.
Vår slottsfru har rått oss att inte ge presenter för de tappar bort de och förlägger dem mm
Aha, då vet jag. Blir det dyrt eller?
Paeonia
Snordyra vi beställde 80 plåtaskar (1.6OZ) med vita och röda M&Ms med datumet på den röda M&Mn och våra namn på den vita (då ligger de färdigpaketerade i varje ask). Kostar $340 plus frakt. Väntar besked angående frakten...
Först tänkte vi ge bort småflöten på varsin sida en märlingstråd (som servettringar) men det vart typ samma pris så vi tyckte att det här var roligare...
Ja smakar det så kostar det
Det borde finnas lönsamhet i att ha något liknade i europa.
Paeonia
Ja, det vore ju kanon om det fanns i Europa. Allt skoj finns "bara" i USA
Det här är ju oxå coolt...www.mydovechocolate.com/selling/index.asp
"Myten" är att man blir hmm... "sexuellt sugen" av gröna m&m´s. Det finns en reklam när en tonårssons mamma råkar öppna hans sängbord som är fullt av gröna m&m´s...
Hej Alla blivande brudar.
jag har gjort egna flavorer till våra 140 gäster.
Bilderna på flavorer finns i min bild gallery. Vill ni veta mera så kan ni maila mig.
Häls Julia
Jag hittar inte ditt galleri, jag tror du måste välja att du vill visa det(jag hade samma problem). gå in på "min sida" och "inställningar" och välj att du vill visa galleriet.
Hej!
Nu har jag ändrat det. Hoppas det går bra att se nu.
Nu är jag lite nyfiken. Någon som kommit på något mer man kan ge till sina gäster?
Varför måste man ge nått till sina gäster? Varifrån kommer den traditionen? Jag skulle vara glad bara för att få var inbjuden och få vara med och dela den här speciella dagen. Dessutom är ju risken stor att folk glömmer att ens ta med sig presenten hem när festen är slut och då tappar det ju lite av sin betydelse. Alldeles för mycket jobb med nått som ändå riskerar försvinna i allt det andra är min åsikt. Hoppas du kommer fram till hur ni ska göra.
I Grekland får man en gåva när man går ut från kyrkan som tack för där skickar man inte ut tackkort som vi gör. Men har ingen aning om det kommer från medelhavsområdet eller någon annan tradition
Vilken rolig tradition! Den passar ju oss utmärkt
Det kanske är något att fundera på då vi inte har någon fest utan drar iväg till just Grekland istället
Hej!
jag var på bröllop i Spanien och där gav man som bröllopsgäst pengar till brudparet istället för presenter (ca 500 kr/familjemedlem). Sen fick damerna ett handgjort smycke i silver (vi fick en liten brosch) och herrarna fick varsin cigarr. Brudparet gick själva runt och tackade varje gäst och delade ut presenterna, en trevlig gest då man samtidigt fick lite tid att prata med dem (annars svårt med över 200 gäster).