• Soon2beW

Gåvor till gästerna?

Ska ni ge gåvor till gästerna? Vad i så fall? Är det någon som har något bra tips på detta. Eller i varje fall någon bra hemsida med tips, då jag funderar på det!

• Svar på tråden Gåvor till gästerna?
  • kexxet

Asså, ursäkta..Men varför ska man ge gästerna en gåva?
    Räcker det inte med alla mat dom får, och en trevlig dag?

• Blivande fru pettersson

Vi ska göra egna
    Har förvandlats till en pysselgalning i samband med att vårt bröllopsdatum bestämdes!

Vi ger gästerna egengjorda tablettaskar (bilder på oss på framsidan - olika, från våra drygt fyra år tillsammans och ett kärlekscitat på baksidan), sedan finns det några "extra" ljus med vårt monogram på (kan ses på vår hemsida: emmarasmus.weddingannouncer.com och så ska vi göra egna tvålar som man kan ta hem om man vill. De blir hjärtformade, blå med vårt monogram i. Finns ingen bild på dem dock. Sedan har vi egna tändsticksaskar som kommer ligga i en skål - även det med vårt monogram på och på basidan texten: A perfect match

• Pumpkin

Vi kommer nog lägga små knyten med godis bredvid tallrikarna, bara för att jag själv är galet förtjust i godis

• Soon2beW
    kexxet skrev 2008-01-18 23:59:47 följande:
    Asså, ursäkta..Men varför ska man ge gästerna en gåva?Räcker det inte med alla mat dom får, och en trevlig dag?
    Min man sa samma sak. Men jag vet inte, tyckte bara det var en rolig grej. Men vi får väl se om budgeten räcker.
  • kexxet

Jag förstår inte grejen bara =)..sen på kvällen när det blir dans och så, dom kommer dom säkert att tappa bort allt dom fick =)..

• Hofsan
    kexxet skrev 2008-01-19 00:06:02 följande:
    Jag förstår inte grejen bara =)..sen på kvällen när det blir dans och så, dom kommer dom säkert att tappa bort allt dom fick =)..
    Många använder det ju för dekorationens skull för att det är snyggt att ha i dukningen. Tex organzapåsar som man lägger något i och som man dessutom kan ha som placeringskort så slår man två flugor i en smäll.
    Så kommer vi att göra iallafall. För påsarna och lite machande godis som vi ska ha i betalade jag futtiga 100 lappen.
  • tolonta

Vi ska ha små "papp-påsar" som fungerar som placeringskort, med litet non-stopgodis i och en lista i stil med "röda = våga hålla tal-piller, gröna = våga bjuda upp-piller, bruna = ha roligare-piller" och liknande... Mer eftersom jag tyckte det var en rolig grej än för att ge en gåva...

• Ingarö08

Vi ska ha 2st flöten om varsin sida en märlingstråd (från Lighthouse). Den kommer även fungera som servettring. Den får gästerna med sig. Vi har marint tema

• sommarbrud 080802

Vi ska ge de kvinnliga små fina armband i fina presentaskar och karlarna får något i chokladväg. Det ger vi som ett tack för att de kommer och förgyllar våran dag!

• Brollop15juli

Fick ett tips om fröer till sin favorit blomma som gåva till gästerna, tyckte det var riktigt fint och påhittigt

Svar på tråden Gåvor till gästerna?