• Kärlek08

en skitdum fråga...

...jag vill ha vårt monogram utskriven på tapetbitar men hur fasen får jag in tapeten i skrivaren?? Jag fattar naturligtvis att jag måste skära till tapeten i mindre bitar men måste de vara exakt A4-stl och fixar skrivaren tjockleken?

Är det ngn som testat???

• Svar på tråden en skitdum fråga...
  • Kallt kaffe

Jag tror bredden är det viktigaste. Har skrivaren så att man kan anpassa storleken i inmatningsfacket? Annars kan den mata in papperet snett vilket inte blir så snyggt samt så kan papperet fastna i skrivarn. Inte kul! Tjockleken ska stå i manualen eller på skrivarn vad den tar. Nu vet inte jag vad vikten är på tapet men det är ganska tjock och därmed ganska tung så en vanlig hemma-skrivare kan få det tufft tror jag. Går alltid att ringa tillverkan och fråga.

Lycka till!

• postchaffisen

Jag hade testat med en liten bit. Borde gå i vanlig skrivare. Den klarar ju lixom ark för att skriva etiketter osv utan omställning så då borde väl tapet funka oxå

• Mirri

Om det inte går att trycka dem i skrivaren kan ni ju beställa monogramet som stämpel kanske och stämpla på tapeten? Om det inte måste bli gjort nu med en gång vill säga...

• Zozo

Det kan vara krangligt, beroende pa vilken sorts skrivare ni har, eftersom tapet ofta är tjock och inte slät i ytan. Ta en bit och testa. Jag hade ganska tjockt, vanligt papper och vissa skrivare har svart att mata fram även det. Det bâsta är att ha en san skrivare som har pappret liggande liksom och inte i ett fack snett upp bakom, om du hänger med; Det ska inte böjas sa mycket pa pappret da.

• Kärlek08

Jag skulle kanske ha gett lite mer info. Skrivaren är nog inget problem, jag har en 6-7 st att välja på, jobbar på en gymnasieskola med medieprogram så det är nog inget problem.Dock vore det lite pinsamt om det fastnade för då tror de att jag fått stora snurren som ska skriva ut på tapeter !! (har liksom inte berättat än att jag ska gifta mig)Tapeten är dock slät så jag kollar nog bara hur tjocka ark som skrivaren tar. Det borde gå men jag gillar även Mirris idé om en stämpel, det har jag inte tänkt på, kanske det blir snyggare... och så kan jag embossa också, det är ju skitsnyggt!!!

Vad tror ni om tillskärningen av tapeten om jag nu inte vill stämpla... tror ni det måste vara exakta A4 om det är en sådan där skrivare med en låda som lägger pappret i och skjuter in (ni vet som det oftast är på skrivare/kopiatorer)???

Tack för tipsen, ni är änglar

Svar på tråden en skitdum fråga...