Design på era festprogram
Ni som är färdiga med "omslaget" eller vad man ska kalla det av festprogrammen, kan ni inte visa dem för mig om ni har lagt upp bilder någon stans på dem!?
Ni som är färdiga med "omslaget" eller vad man ska kalla det av festprogrammen, kan ni inte visa dem för mig om ni har lagt upp bilder någon stans på dem!?
Jag har inga bilder upplagda tyvärr...men jag kan väl kanske beskriva dom!
Vi har vinröda pärmar (A4 som vi viker på höjden)
Jag gör två snitt i ryggen, där trär jag igenom organzaband(rosa) och knyter en rosett...
Alltså jag trär ju banden igenom alla bladen som är i!
Glömde ju..
Jag har en vit kvadrat på framsidan, där det är stämplat "Välkommen" som jag sen embossat!!
stinakina: Hur gör du snitten?
Jag har oxå tänkt trä bandet genom alla blad och knyta rosett men vet inte hur jag ska göra hålen...
Hannapanna:
Jag kommer antingen att använda "rakblad" eller så en "spik/syl" att göra snitt/hål med...
Jag har bara ideer ännu.. var inne på att sy med symaskin, men tror det blir bättre att knyta ihop sidorna..
Har samma "design" eller utformning som inbjudningskorten, ville att det ska gå i ett.
Bild på korten finns i mitt galleri.
ja2007:
super fina kort!
Hur hade ni gjort om man utgår från mina inbjudningar?(finns i galleriet)Jag kan inte använda det gråa pappret som jag haft till inbjudningarna för det är svindyrt så det går inte till 50 pers.
Hofsan: För att spara pengar kan du istället för det tjusiga grå pappret utgå från ett grått 120g-papper (finns på t.ex. Svanströms) istället. Eller ett rosa om du hellre vill det! Sedan kan ni göra sådana där fina monogramfyrkanter och sätta på dem. Välj sedan om ni vill kosta på 3 mm rosa (alt grått) sidenband att fästa ihop sidorna med eller om ni vill häfta ihop dem istället.
Hofsan, vilka fina inbjudningskort! Ni skulle kunna ta ett fin vitt eller cream färgat papper som grund. Sen köpa det grå och göra en fyrkant på framsidan av det, sedan ytterligaren en fyrkan med monogramet på. Det tror jag skulle bli snyggt! Då får ni ju med det fina grå pappret som gästerna känner till med om fyrkanten tex bara är typ 5*5 cm, så går det ju inte åt så mycket papper
Tack för tipsen!