• Ashley

förlovningsring

Hej!
    Jag och min sambo ska förlova oss i vår och jag är på ring jakt. Är väldigt förtjust i en bred ring, 6mm. Jag vill fråga om några av er har erfarenhhet av så breda ringar. Trivs ni med dom? Får man plats med en vigselring också då? Den kan vara jätte tunn, men en liten en vill jag ha så småningom.

• Svar på tråden förlovningsring
  • Rebellen75

Inga problem med bred ring men tänk på att du köper en tjock. Ringen slits otroligt mycket. Min var hamrad men nu är den slät efter 6år. Så jag får se hur det blir med vigselringen. Min gubbes ring är lika fin fortfarande men han har den runt halsen i en guldkedja.

• Ashley

Ok, tack. Vad anses som tjock? Den jag gillar är 2,4mm. Det är för övrigt schalins trinidad om någon vet vilken det är jag menar

• MrsDilley

Ett litet tips. jag har hört att om man tar en bredare ring så borde man gå upp en halv storlek (eller en 1/4 storlek), för att den inte ska bli för trång.

• Helges Älskling

ÅH jag vet precis vilken den är!! Den är jättefin! Jag har med ögonen på den..men ska du ha den som förlovningsring?
    Jag är lite velig om det är okej liksom..med stenar..eller om vi båda borde ha släta ringar.
    En annan jag med verkligen känner för är Venedig.
    Bästa pris jag hittat på Trindad är 6995:- Vilket är ditt?

Ashley skrev 2008-01-16 12:19:15 följande:
    Ok, tack. Vad anses som tjock? Den jag gillar är 2,4mm. Det är för övrigt schalins trinidad om någon vet vilken det är jag menar
  • Helges Älskling

Nya bud..6435 är jag nere på nu =)

• No1Hitman

Det stämmer nog jag fick hem våra ringar idag och min på 6mm
    känns mindre än min förlovnings 4:a. att ha dem samtidigt går knappt då ringen hamnar över muskeln på fingret.

MrsDilley skrev 2008-01-28 10:48:33 följande:
    Ett litet tips. jag har hört att om man tar en bredare ring så borde man gå upp en halv storlek (eller en 1/4 storlek), för att den inte ska bli för trång.
Svar på tråden förlovningsring