• avil

Vigsel på flygplatsen-hur går det till??

Alltså ,jag har mailat de o fått veta att vi hyr vip rummet o sånt.
    Vad jag undrar nu är om nån här gift sig på flygplatsen o sen hoppat på planet till utlandet??
    Man ska ju checka in ett par timmar innan själva resan,o vår vigselakt ska vara den KORTA versonen.Vi har ju ändå inga gäster eller så med oss.
    Men hur tror ni?
    Blir det så att vi viger oss först o sen får vänta ca 2 timmar på att stiga på planet,eller får man typ "privat incheckning" då man är i vip rummet så man kan vigas ganska direkt innan påstignig?

Ska ju maila o fråga de om det,men funderade om nån vigts precis innan påstigning på planet??

• Svar på tråden Vigsel på flygplatsen-hur går det till??
  • avil

ingen som gift sig på en flygplats??

• brud2009

Jag tror att man har privat incheckning, men är inte säker!

• avil

Ja,jag TROR det med,då man ju är i vip rummet......

Vore bara kul att höra om nån bröllopsberättelse ,nån som gift sig på en flygplats.men det kanske inte är så vanligt??
    Jag trodde att det var rätt vanligt?!
    O fara på smekmånad sen.........

• Gelica82

Vi kommer gifta oss på Arlanda i juli, men vi tar det i kapellet, så jag vet inte alls vad som gäller när man är i vip-rummet.

• avil

ja,har sett det där,paeonia-men vi ska vara på kallax-o de har inte info så där bra .......
    Inte vad jag sett i alla fall.......

• Paeonia

Aha, då förstår jag att du undrar! Lycka till!/ Paeonia

• avil

Japp....
    O sen hade det varit kul att höra nån som varit med om det!

• vip

när man bokat vigsel på Vip-avdelningen(Arlanda) bokar man rummet två(2) timmar innan planets avgång.Vip-personalen hämtar på förutbestämd plats,kör sedan till VIPavdelningen där incheckning av bagage och passagerare utförs.
    Vigseln äger rum i vigselrummet,som man förfogar över i två timmar-sedan körs man till gaten för avfärd.

• avil

vip,men jag ska vigas på kallax.......det är inte lika stort...

Svar på tråden Vigsel på flygplatsen-hur går det till??