• Jenbor95

Bröllopsfest i Borgstugan Malmö

Hej! Vi funderar över att ha vår bröllopsfest i borgstugan i Malmö. Är det någon vill dela med sig av sina erfarenheter?

Hur är tex dukning, är det fina bestick och glas? Linnedukar och servetter?

Är det mörkt där nere under sommaren? (Har bara varit där på vintern och då är det ju fantastiskt mysigt)

Har hört att maten ska vara väldigt bra och läser man deras meny så vattnas det i munnen

Tacksam för svar!

Kram Jenni

• Svar på tråden Bröllopsfest i Borgstugan Malmö
  • Canta

glömde skriva tycker det ser super fint ut. Jag hade bett om att få komma dit och titta/rejka lite

• brudokt

Vi har bokat borgstugan till våran bröllopsfest i höst och jag tror att det kommer bli jättebra! Lokalen är verkligen jättemysig! Kan dock inte säga mer om maten än att det låter väldigt gott och att Tobias som är kock (och har varit finalist i årets kock flera ggr)är väldigt tillmötesgående om du har egna idéer, lätt att få tag i och trevlig på alla sätt. Ang dukningen vet jag inte hur porslin och så ser ut men dukningen som ingår är vita linnedukar, linneservetter, kandelabrar och murgröna (om man vill ha det, går bra att fixa eget).

Jag är precis som Jenbor nyfiken på att höra allt om det är ngn som har haft/varit på fest i borgstugan!

• Evitas

undrar.
    jag satt o räkna lite nätt. o om man e 50 pers o äter deras reklam meny. så blir de typ 35000. o då e party dricka o ingen musik fixare i de priset.
    e inte de ganska dyrt. o om man vill ha mer än bara enkel vit dukning så får man betala de själv...

e väl jag som e snål!!!

• Zaenab418

Hej,jag har er farenhet på bröllop fest dekoration  jag kan fixa hella lokalen till mer infor ring 0702948060 eller
    e- mai  zaenab70@hotmail.com
    vällkomen

• Meeru

Jag var på bröllopsfest i Borgstugan i våras, och har enbart positiva minnen från den. Maten var jättegod och man fick rejäla portioner. Serveringspersonalen var kvick och man kände aldrig att vinet hann ta slut mellan påfyllningarna. Lokalen är fin, och blir nog allra mysigast på vintern. Men jag tyckte det funkade utmärkt även sommartid, den är ju dock lite mörk eftersom det är en källare. Dukningen var nog ganska standard, snyggt och prydligt med fin servis och fina bestick och glas.

Jag tror det var 50 personer när jag var där, och det kändes ganska lagom. Det är ju lutande tak, så det skulle nog kännas trångt att sitta alltför nära väggarna/taket. Jag skulle gissa att 50-80 personer är optimalt i lokalen.

• Solblomma69

Jag har varit där på olika arrangemang och har bara bemöts av professionalitet både från köksmästaren Tobias och serveringspersonal. Lokalen är mysig och one of a kind..
    Enda nackdelen som jag ser det är akustiken..musikerna har haft svårt att få till snyggt ljud i danslokalen.
    Rekommenderas! 

• Aurelia82

Hej!
    Om Ni hittat lokalen Ni vill ha med behöver hjälp med dekoration, musik eller annat, kontakta www.brollopshoppen.se
    Dom har startat så man kan chatta med deras medarbetare, kan säkert få många bra tips därifrån =) Gratis haha!
    Plus att dom ordnar dekorationer och sånt också om jag inte minns helt fel!

Svar på tråden Bröllopsfest i Borgstugan Malmö