Att lämna Mr Perfect...
Detta är väl egentligen en fortsättning på min förra tråd men med lite annan huvudfråga...
www.brollopstorget.se/Forum-2-16/m2657216.html
Läget är väl egentligen detsamma, jag och sambon pratar en del men min "vilja att vara fri" har inte minskat.
Igår pratade jag lite om detta med en god vän till mig, och svaren jag fick gjorde mig väldigt ledsen...
Jag berättade om vår situation och att jag mår väldigt dåligt över detta. Hennes svar var "Lämna honom inte, du kommer aldrig mer få någon som honom" samt "Tänk på allt han gett upp för dig, han har flyttat med dig och ställer alltid upp för dig" osv osv.
Och självklart har hon rätt, min sambo är en fantastisk människa på alla sätt, men det kändes ändå som ett slag i magen. Hur j*vla dum i huvudet är jag som ens tänker tanken, att flytta isär, när jag fått en kille som är så mycket bättre än mig?
Nu är jag bara ännu mer förvirrad och ledsen. Just nu känns allt så hopplöst... om det inte skulle fungera mellan mig och sambon, om han nu inte är "den rätta" för mig, ska jag då vara singel för alltid eller nöja mig med någon som inte är helt rätt?
Det värsta är ändå att jag är ganska säker på att de flesta av våra gemensamma vänner (dvs alla vänner jag har, iaf på denna ort) skulle tycka likadant. Jag måste ju vara sjuk i huvudet som vill lämna den perfekta mannen? Jag skulle bli känd som "häxan som lämnade/sårade den bästa människan i världen". Det måste ju automatiskt bara vara fel på mig om förhållandet spricker, eftersom han är så felfri...
Jag känner mig som världens hemskaste människa..... Behövde bara skriva av mig, tack för ordet....