• cesse

Avlångt festprogram

Vi ska ha A4 vikta på längden som festprogram. Men hur gör man det bäst?

Vilket program använder ni andra?
    Jag försökte i Word, men den klarar bara bokform om man har A4 på andra ledden, dvs att den blir bred. Men vi vill ha långt o smalt!

Alla tips mottages tacksamt! ;)

• Svar på tråden Avlångt festprogram
  • jelikr

Jag använder works och där går det fint att göra på längden...

• Äntligen dax!

Nog klarar word avlångt format - jag gjorde våra festprogram just i word på den ledden... :)

Lite krångligare då texten lätt förskjuts, men med lite pyssel så gick det fint tillslut.

• Nessan

Det borde väl gå att göra två kolumner i Word på stående A4?

• cesse

Det jag är rädd för då är att inte sidorna kommer som man tänkt sig. Är ju enklare om man kan välja bokform och att den då fixar sidordning o format själv.

• Nessan

Gör en minimall av festprogrammet. Det gjorde jag och det underlättade mycket. Ska ni ha tex åtta sidor, så ta två ark och vik dem som en bok och numrera sedan sidorna. Då du tar isär dem ser du vilken sida som kommer att vara på baksidan. Sen är det bara att göra festprogrammet utifrån det.

• maddier

Microsoft Publisher finns i vissa Officeversioner. Den använder vi som mall tills vi överlämnar till tryckeriet.

• Virvel

Om du skriver din mailadress så kan jag maila över vårt så har du något att gå efter.
    Kom på att du kan hitta mall på www.kortdesign.se/default.aspx&action=FaktaBanken&subPage=textforslag_festprogram_wordmall

• Catinca

Tycker själv inte att word är fantastiskt när man skall göra trycksaker, men det gick jättebra att göra avlånga bröllopsprogram i det ändå. Lite pill så klart men inte svårare än att man klarar det! Ett bra tips som du fått är att göra en "dummy" av hur du vill att den skall se ut för att alla sidorna skall hamna där du vill ha dem.

Orkar du inte är ju indesign ett program att rekommendera...

Svar på tråden Avlångt festprogram