• Soon2beW

Några tips till ett utomhus bröllop?

Hej, är det någon här som ska ha vigseln utomhus och ahr några bra ideer på att göra det mysigt och bra. Vd har ni för allternativ om vädret blir tråkigt?

• Svar på tråden Några tips till ett utomhus bröllop?
  • krest

Hej,
    Jag och min kille ska också gifta oss utomhus. Skulle också vara tacksam för svar. Jag funderar på att ha bröllopet utomhus även om det regnar. Men det blir kanske för mycket för vissa. Man kan ju ha tält som man kan stå under om man vill vara ute ändå trots väder. Sen man kan ju dekorera tälten men blommor. Skulle kunna bli jätte mysigt.

• himeko81

Vi ska oxå ha utomhusvigsel och vår första tanke var hur vi skulle placera gästerna. Ska de sitta - måste de sitta på något (typ filtar, bänkar, stolar).
    Är det väldigt soligt så vill vi inte ha solen i ansiktet - då ser ingen och det går inte att ta några bra kort.
    Vi tänker även vid extrem värme ha ett drinkbord nära till hands INNAN vigseln så att folk kan få sig ett glas vatten eller något törstsläckande (dock inte alkohol).

• krest

himeko81:
    vi  har inte tänkt så mycket på att sitta men vi vill ha det så enkelt som möjligt men vi kommer nog ha runt 150 gäster så vi behöver nog några stolar i alla fall. Men filtar är ju smart att ha. Kanske i alla fall för barnen.
    Hur gör ni om det regnar?
    Drinkbord är ju smar. :)
    När ska ni gifta er?

Svar på tråden Några tips till ett utomhus bröllop?