• fröken kantarell

någon pysselduktig som kan hjälpa mig

Jag har en bild på ett placeringskort med "vas" i på mitt galleri, är det någon som kan komma på hur man kan göra dessa enklast tacksam för svar.

• Svar på tråden någon pysselduktig som kan hjälpa mig
  • Nessan

hmm, jag skulle nog ta ett papper (lite styvare), kapa det på längden till önskad bredd och sedan dela in det i tre delar (en del något längre än de andra). I ett av de två vecken som blir skulle jag klippa en halvmåne (blir ju en cirkel då det vecklas ut). Som mall kan man ju använda vasen man tänkt ha i hålet. På den del som är lite längre skulle jag göra ett nytt veck så den blir lika lång som de andra och den bit som "blir över" (kanske 1-2 cm) skulle jag limma fast på insidan av trekanten.

• Nessan

Ah, å så var det namnskylten då. Det ser ut som de har skurit ut skåror i trekanten som en skylt kan träs in i. Kanske är skårorna i form av halvmånar för att skapa en flik som kan hålla fast namnskylten.

• Kirsto

Du behöver papper i två färger, lim och provrör.

Gör som Nessan beskriver, men skär bara ut flikar i det övre pappret för själva namnskylten. Men egentligen är det ju bara onödligt krångligt, limma namnskylten ovanpå istället. Dessutom behöver du inte två sorters papper då, utan bara ett styvare (200-230 g kanske).

• fröken kantarell

Tackar för hjälpen ska prova att göra som ni säger..

Svar på tråden någon pysselduktig som kan hjälpa mig