• 2008-08-09

*Grrr....*

Nu har jag suttit utslängd från BT i en halvimme, när jag VÄL kommer in igen kan jag fortfarande inte skicka inlägg!! Blir uppriktigt sagt förbaskad..
    Kommer hela tiden upp att servern inte kan hittas, det MÅSTE ju gå att ordna detta!

• Svar på tråden *Grrr....*
  • Majsis2008

Jag tror d e som nån skrivit innan, att det rä mycket gammalt kvar på sajten, plus att serven inte klarar av belastningen när så många e här på en gång....familjeliv har ju ungefär samma problem, dock inte lika ofta...

• Pumpkin

Ja, det har med det att göra, men troligtvis är det inte den enda anledningen.

Vi får se vad som händer

Majsis2008 skrev 2008-01-14 09:51:56 följande:
    Jag tror d e som nån skrivit innan, att det rä mycket gammalt kvar på sajten, plus att serven inte klarar av belastningen när så många e här på en gång....familjeliv har ju ungefär samma problem, dock inte lika ofta...
  • Mrs Mommy

Men det är nog fler som hänger på fl, borde det inte vara mer problem där?
    Det är sällan fl kronglar för mig men bt gör det dagligen

Majsis2008 skrev 2008-01-14 09:51:56 följande:
  • Pumpkin

FL krånglar för mig dagligen, och för många andra också.
    Jag misstänker att FL har större serverutrymme än vad BT har, eftersom att den sajten är så pass mycket större.

Mrs Mommy skrev 2008-01-14 10:12:00 följande:
    Men det är nog fler som hänger på fl, borde det inte vara mer problem där?Det är sällan fl kronglar för mig men bt gör det dagligen
  • Angelflikkan

jag hänger lika mkt på fl som på bt, och fl krånglar aldrig för mig.. bt krånglr v ar tedje minut..

hoppas patrik får ordning på servern..

• Patrik - Bröllopstorget

Idag har jag beslutat att göra lite större förändringar för att komma till bukt med de problem som lite sporadiskt gör att systemet blir oåtkomligt. Problemen med tillgången till sajten beror förmodligen på någon fysisk komponent som inte fungerar som den ska i systemet. Det är många som har felsökt och försökt hitta felet utan något resultat.

Nu kommer vi istället byta ut två servrar och samtidigt öka kapaciteten och prestandan ifall det också var del i problemet. Det kommer ta ett tag innan det är klart, först ska det beställas rätt saker och sedan ska en installation planeras in med avbrott på sajten osv. Förhoppningsvis kan vi ha de nya servrarna snurrande om ett par veckor och vi får hoppas att det då löser de sporadiska avbrotten som en del upplever lite då och då.

• Besservvisser

Avbrotten är mycket mer än sporadiskt då och då! 8 av 10 gånger fungerar inte BT.

Bra att ni försöker hitta problemet. Som sagt, det är mycket störigt som annonsör när BT är ner mer ofta än upp.

• 080513 2

Är du också annonsör?

Det var jag som skrev det innan. Det ÄR störigt som annonsör ner BT inte fungerar större delar av tiden. Men som Besserwisser (roligt namn, förresten!) skrev, skönt att ni verkligen ska ta itu med problemen. Vi får ju hoppas att det fixas inom kort!

• 2008-08-09

Ja det är ju verkligen inga sporadiska avbrott då och då vi pratar om här, utan konstanta avbrott ca var 5-10 minut.
    Sen har säkert inte alla så stora problem, det kan ju vara så enkelt att jag är här inne för mycket!!

• Majsis2008

Nu är d problem hela tiden igen....kul när man behöver få inspiration och få son bordsplacering gjord...först nu sen igår som jag kommer in här..

• 080513 2

Det här är under all kritik. Problemet har pågått i mer än en månad nu, och har bara trappats upp.

Kommer vi annonsörer att kompenseras på något sätt?

Det finns perioder som räcker 5-6 timmar där BT är oanvändbart.

• Jiel o Deps

Nu kanske jag tillhör de med tur, men jag har sällan problem med BT. Någon gång då och då bara. Men det är roligt att se att BT är snabba på att svara och verkligen försöker ordna upp det. =)

• Pumpkin

Som sagt, jag väntar på svar från Johan angående det

Sugarbaker skrev 2008-01-20 11:28:42 följande:
    Det här är under all kritik. Problemet har pågått i mer än en månad nu, och har bara trappats upp.Kommer vi annonsörer att kompenseras på något sätt?Det finns perioder som räcker 5-6 timmar där BT är oanvändbart.
  • 080513 2

Grrrrrr.... stängd "bara" 3½ timmar ikväll.

Det här är under all kritik. Jag har skrivit BT ett par gånger angående detta och har inte fått svar.

Jag ska bannemej INTE förnya min annons nästa gång. Om de inte kan hålla ordning på flera månader så ska jag ta mina pengar någon annanstans.

• Pumpkin

Tyvärr kan man ju inte trolla fram servrarna, utan de kommer när de kommer. Men så fort de har kommit så kommer det gå fort.

Men ja, det ÄR irriterande.

• 080513 2

DEt förstår jag... men detta har pågått i flera MÅNADER.

• Pumpkin

Jag misstänker att det inte har blivit uppmärksammat som ett problem hos dem eftersom det inte har drabbat alla medlemmar. Jag t ex (och många andra som jag vet om) har inte haft problem mer än de senaste veckorna... Kanske det kan vara så? Sen om det är rätt eller fel att inte undersöka saken på en gång, det låter jag vara osagt.

Svar på tråden *Grrr....*