• heleneåpether

Ska fria - behöver förslag

Jag ska fria till min sambo 29/2 2008. Han vet ingenting och jag behöver lite förslag och ideér. Det jag har är en stuga vid en sjö med brygga (vi behöver naturligtvis inte vara här), jag kommer att fria på eftermiddagen/kvällen. Jag kommer inte att överräcka någon ring när jag friar eftersom vi redan är förlovade och vill inte heller köra på det här med en massa uppdrag. Hjälp mig!!! Vill ha massor med förslag!

• Svar på tråden Ska fria - behöver förslag
  • carinokenneth

Hejsan!

Vad skoj! :)
    När ni nu redan är förlovade gjorde ni kanske som vi då att vi bara pratade om förlovning och att du nu vill fria som i att "vill du gifta dig med mig?" :)

Jag gjorde det bara spontant, när vi låg i sängen o kollat på en film :)
    allt måste ju inte planeras, men vill du hitta på ngt så kan jag inte hjälpa dig på den frågan, men lycka till!! :)

• sarmarg

Jag tänkte också slå till den 29 feb. och jag tänkte skicka blommor till hans jobb och fråga. Sen ska jag fråga mamma om barnvakt så vi kan gå ut och äta tillsammans på kvällen

• misstrixie

Vad roligt! Jag vet precis hur JAG skulle ha gjort det, en knäpp vision som jag fick i huvudet en gång på jobbet när jag hade tråkigt. Jag skulle ha letat upp en bild på ett riktigt hiskligt 80-talsbrudpar med roliga frisyrer och kläder... och så klistrat in våra ansikten på dem... och sen skrivit "Ska vi göra det?" längst upp, och så smugit in bilden i någon av hans böcker, satt den på kylskåpet eller något annat. Inte alls romantiskt kanske men min m2b skulle ha älskat det, det är precis vår humor.

• sarmarg
    misstrixie skrev 2008-01-14 12:26:53 följande:
    Vad roligt! Jag vet precis hur JAG skulle ha gjort det, en knäpp vision som jag fick i huvudet en gång på jobbet när jag hade tråkigt. Jag skulle ha letat upp en bild på ett riktigt hiskligt 80-talsbrudpar med roliga frisyrer och kläder... och så klistrat in våra ansikten på dem... och sen skrivit "Ska vi göra det?" längst upp, och så smugit in bilden i någon av hans böcker, satt den på kylskåpet eller något annat. Inte alls romantiskt kanske men min m2b skulle ha älskat det, det är precis vår humor.
    Ha ha...det var roligt
  • NinnaLilltroll

Jag tänkte också fråga 29/2. Tänker inte heller direkt slå på stort eftersom min sambo inte är typen som hade gjort så själv. Ska locka med honom till tomten där vårt blivande hus snart kommer att byggas, och helt enkelt fråga honom där. Vet ännu inte om jag ska ha några ringar. Kanske ska köpa några billiga så länge och sedan se ut ringar tillsammans. Efterår blir det förmodlingen en god middag på restaurang.

Svar på tråden Ska fria - behöver förslag