• Pumpkin

    Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

    Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

    080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

    Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med FlörtDåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • AnneiLund

    Men fy fan......

    Ibland så undrar jag vad jag ger mig in på...du vet, att skaffa ett fler barn när de 2 jag redan har är så stora....
    Jag minns hur det var....just med den ständiga sömnbristen och svetten på ryggen!!!
    Vännen, ta nu ditt pulver, ditt kaffe, lägg upp benen högt och relaxa!!! Är du ledig idag?
    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-31 09:47:38 följande:


    Vadåååå SJUSOVARE...Har varit sååå kass hela natten fy f..n. Inte kunnat sova pga täppt näsa, men förkylningens topp var nog igår så jag mår bättre nu. halsontet har släppt tack å lov.Nu är jag bara matt, hängig och blir andfådd och får hjärtklappning bara jag går uppför trappan.Tänk er då att ge frukost åt tre ungar som bara busar HELA tiden, slänger mackan på golvet, äldsta ungen som börjar tjuta för att jag säger till honom att packa ett par LÅNGKALSONGER till "dansen" i skolan då han ej hittar mjukisbyxorna. Fick till slut skriva en lapp till fröken att Emil vägrar ta med långkalsonger då han ej hittar sina mjukisar så han får dansa i sina vanliga byxor, suck... (snacka om att ajg inte har någon ork, det hade han aldrig rott hem med i vanliga fall).Sedan när vi ska gå så sticker ivan, springer mot parkeringen, skitglad, skrattar glatt för han vet att jag inte orkar springa efter. Jag orkar inte ens skrika. Sätter den andra ungen i cykelkärran, svetten rinner på ryggen och jag är sååå jä...la MATT.Emil gnäller över nåt, jag hör inte ens vad...När jag börja cykla iväg åt motsatt håll (ja jag gjorde så, pallar inte skrika över hela området) så kommer lillskiten springande helt vansinnig. Även han sätts i cykelkärran och SEN kan vi äntligen cykla till dagis.T råga på allt insåg jag kl. 1 inatt att vi ju faktiskt har ställt om tiden så plötsligt var klockan 2 ohc jag insåg att jag knappt skulle få sova ett SKIT denna natten.Som tur är så börjar Emil inte förrän 9 på måndagar!Pust... så nu är jag hemma, ska dricka mitt pulver o mitt svarta kaffe snart men är för matt för att gå o hämta det färdiga kaffet.matt slut svettig, matt matt matt matt...
  • AnneiLund

    Tack för tipsen!!!!
    Ska titta lite idag och se vad jag hittar!


    Anettan73 skrev 2008-03-31 09:47:51 följande:
    F_inns väl en del på gå gatan mellan trianglen o Gustaf. Finns även en lite finare underklädes butik på gågtan närmre trianglen. Rätt liten, tror den ligger på hö sida om man har trianglen bakom sig..
  • AnneiLund

    OJ....3.8...det skulle vi nog inte ha råd emd...men så har vi ju ingen kontantinsats att lägga in heller....då vi bränner ALLT på bröllopet!!!!
    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-31 09:49:03 följande:


    Annevet ej om husen kommer vara dyra men ajg tippar på runt 3,8 miljoner... Tyvärr tror jag inte det blir mindre än så men jag hade blivit SKITGLAD
  • Anja 19 juli 2008

    Anettan

    haha ändå är det en HELT vanlig morgon... Skillnaden var bara att jag inte hade någon ork att vråla för fulla lungor (som jag gör i normala fall).

    Shit alltså ni skulle HÖRA mig o mina barn på morgonen när vi är stressade... barnen gör ALLT för att retas, sååå medvetet ohc jag är fullkomligt vansinnig, skriker o vrålar och går på.

    ja, inte alltid kanske, men banne mig för det mesta.

    jag AVSKYR morgnar under vinterhalvåret.

    Fattar ni hur mkt jag längtar efter sommaren då man bara kan sticka fötterna i sandaler, vandra rakt ut, utan minsta jä..la jacka eller mössa och bara cykla iväg.

    nu är det, "var är MINA vantar"
    - Jag vet inte Alice, du kan väl ta de blå istället
    -Neeeeej dom är inte MIIIINA
    -men då får du vara utan vantar och då kommer du att frysa om händerna.
    - Jag vill ha MIIIIIINA vantar...
    -Nej Ivan ta inte av dig halskrage och mössa, mamma har ju precis satt på dig kläderna.
    -Emil har du inte kommit längre, du började ju med skorna för 10 minuter sen.
    - Mmm men jag ska bara...
    -Alice vad gör du nu, det där är ju Ivans vantar, mamma hade ju satt på dom i Ivan. Ge genast tillbaka dom till honom.
    -Men JAAAAG ju inga vantaaaar...
    -Var hade du dom sist Alice...
    - Jag veeeeeeeeeet inte...
    -Mamma vi skulle ha matsäck med till skolan idag.
    - Vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa??????? Varför har du inte sagt det innan.
    -Jag kom inte på det förrän nu...
    -Men vi ska ju vara på skolan om 15 minuter Emil, vi har ingenting hemma...
    - Mammaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    -Ivan inte nu... Ivan har du klätt av dig alla kläder??? Var är dom?

    HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP...

    Förlåt mig men är det konstigt att jag inte orkar nånting mer än att bara sitta här på mina lediga dagar hehe

  • AnneiLund

    Asgarvar!!!

    Snälla Anja....skriv en bok!!!!!

    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-31 09:57:18 följande:


    Anettanhaha ändå är det en HELT vanlig morgon... Skillnaden var bara att jag inte hade någon ork att vråla för fulla lungor (som jag gör i normala fall). Shit alltså ni skulle HÖRA mig o mina barn på morgonen när vi är stressade... barnen gör ALLT för att retas, sååå medvetet ohc jag är fullkomligt vansinnig, skriker o vrålar och går på.ja, inte alltid kanske, men banne mig för det mesta.jag AVSKYR morgnar under vinterhalvåret.Fattar ni hur mkt jag längtar efter sommaren då man bara kan sticka fötterna i sandaler, vandra rakt ut, utan minsta jä..la jacka eller mössa och bara cykla iväg.nu är det, "var är MINA vantar"- Jag vet inte Alice, du kan väl ta de blå istället-Neeeeej dom är inte MIIIINA-men då får du vara utan vantar och då kommer du att frysa om händerna.- Jag vill ha MIIIIIINA vantar...-Nej Ivan ta inte av dig halskrage och mössa, mamma har ju precis satt på dig kläderna.-Emil har du inte kommit längre, du började ju med skorna för 10 minuter sen.- Mmm men jag ska bara...-Alice vad gör du nu, det där är ju Ivans vantar, mamma hade ju satt på dom i Ivan. Ge genast tillbaka dom till honom.-Men JAAAAG ju inga vantaaaar...-Var hade du dom sist Alice...- Jag veeeeeeeeeet inte...-Mamma vi skulle ha matsäck med till skolan idag.- Vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa??????? Varför har du inte sagt det innan.-Jag kom inte på det förrän nu...-Men vi ska ju vara på skolan om 15 minuter Emil, vi har ingenting hemma...- Mammaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa-Ivan inte nu... Ivan har du klätt av dig alla kläder??? Var är dom? HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP...Förlåt mig men är det konstigt att jag inte orkar nånting mer än att bara sitta här på mina lediga dagar hehe
  • Anja 19 juli 2008

    Anne

    fortfarande sugen på fler små...

    Fast du, du har en jä..la fördel... Dina tjejer kommer att vilja hjälpa till, de är så stora att du skulle kunna säga, ta hand om lille Erik, mamma vill bara gå ner på stan och sola solarium och ta en latte ifred hehe

    Daniels syrra har tre tjejer, dom är 15 (tvillingar) och 17 och sen har hon en snart 2-årig tjej. Fatta som hennes döttrar har underlättat för henne. Hon har SÅN JÄ..LA frihet! De gör mer än vad hennes man gör och de gör det frivilligt och MED GLÄDJE för att de avgudar sin lillasyster lixom...

  • Anettan73

    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-31 09:57:18 följande:


    Anettanhaha ändå är det en HELT vanlig morgon... Skillnaden var bara att jag inte hade någon ork att vråla för fulla lungor (som jag gör i normala fall). Shit alltså ni skulle HÖRA mig o mina barn på morgonen när vi är stressade... barnen gör ALLT för att retas, sååå medvetet ohc jag är fullkomligt vansinnig, skriker o vrålar och går på.ja, inte alltid kanske, men banne mig för det mesta.jag AVSKYR morgnar under vinterhalvåret.Fattar ni hur mkt jag längtar efter sommaren då man bara kan sticka fötterna i sandaler, vandra rakt ut, utan minsta jä..la jacka eller mössa och bara cykla iväg.nu är det, "var är MINA vantar"- Jag vet inte Alice, du kan väl ta de blå istället-Neeeeej dom är inte MIIIINA-men då får du vara utan vantar och då kommer du att frysa om händerna.- Jag vill ha MIIIIIINA vantar...-Nej Ivan ta inte av dig halskrage och mössa, mamma har ju precis satt på dig kläderna.-Emil har du inte kommit längre, du började ju med skorna för 10 minuter sen.- Mmm men jag ska bara...-Alice vad gör du nu, det där är ju Ivans vantar, mamma hade ju satt på dom i Ivan. Ge genast tillbaka dom till honom.-Men JAAAAG ju inga vantaaaar...-Var hade du dom sist Alice...- Jag veeeeeeeeeet inte...-Mamma vi skulle ha matsäck med till skolan idag.- Vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa??????? Varför har du inte sagt det innan.-Jag kom inte på det förrän nu...-Men vi ska ju vara på skolan om 15 minuter Emil, vi har ingenting hemma...- Mammaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa-Ivan inte nu... Ivan har du klätt av dig alla kläder??? Var är dom? HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP...Förlåt mig men är det konstigt att jag inte orkar nånting mer än att bara sitta här på mina lediga dagar hehe
    Känner igen det... D e sjukt...
  • Pumpkin

    Hahahahaha, förlåt men jag kan verkligen inte sluta skratta efter dina målande beskrivningar Anja

  • Anja 19 juli 2008

    jag vet ju inte om vi skulle få något sådant lån... men vi skulle definitivt kunna slänga in 700.000 i ett hus.

    Och så som jag räknat ut det på SEB:s, SBAB:S och Finns hemsidor så skulle vi med skattereduktion få samma boendekostnad som här. Skillde knappt en hundralapp. och då hade vi ÄGT huset och det hade varit 60 kvm större!!!

  • Anja 19 juli 2008

    Hahaha

    Pumpkin, jag fattar att man skrattar, fniss... Det är ju helt galet, men alltså jag lovar I SITUATIONEN så skrattar man inte. Jag kan t.om förstå föräldrar som skakar sina barn i ren frustration. Det är en fin form av tortyr. Man kan faktiskt bli fullkomligt galen!

    Annettan
    ja visst ÄR det sjukt egentligen... det är som en dålig komedifilm där ingenting går som det ska. NI vet som typ mr bean, där allt bara går fel hela tiden!

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.