• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Anja 19 juli 2008

Hehe jaaaa Anne jag SA ju det!

Du skulle ju HELT klart sagt ett annat pris! Har han sån stenkoll på ringen!

Kan du inte göra så att du om några dagar säger till Andres att du varit nere på Ullners igen, bett dem göra dig en ring med mindre stenar och att du nu får dne för 13.000 eller nåt...

Han kommer väl inte kolla det, kommer han?

Sen tar du 13.000 från bröllopskontot så han kan se det och så tar du 4.000 från dig själv

Är jag smart eller, hehe...

• AnneiLund

MATKOSTNADER:
    Ja vi är ju som sagt ganska noll koll på utgifter men jag skulle tro att vi, en familj på 4, ligger på 4.000 per månad...men som sagt....det kan vara mer eller mindre....

• Anja 19 juli 2008

Men duuu, det där är ju positivt...

Anders flackar åtminstone med blicken. det är lite positivt, det innebär en viss osäkerhet och en medvetenhet om ATT DU SKULLE KUNNA ÖVERTALA honom, typ hjälp mig bort från denna kvinna hon kan få mig att gå med på vad som helst, jag MÅSTE vara stenhård nu, hjäääälp...

Daniel tittar rakt på mig, stenhård blick, viker inte en tum, talar lugnt och säger bara NEJ.

fattar ni varför jag drar av 25%...

• Anja 19 juli 2008

KKC

hmmm ja du, det där stämmer nog inte heller öfr jag glömde räkna med barnbidragen på 3.600 de går oxå till mat och sånt... kläder ibland t barnen men mest mat. (tyckte 5.000 lät extremt lite)

Tippar att våra matkostnader trots att vi storhandlar ligger på upp emot 7-8.000 i månaden på fem personer.

• Hedebris

jaja.. själv har vi ca 300kr kvar att leva på tre personer efter räkningar och mat... sparande...njae...

björns semesterersättning får gå RAKT in på bröllopskontot!

vi lägger ca 5000 på mat på tre (snart 4 personer)

vår bröllopsbudjet låg på 45-50000. vi tyckte det var mycket... men vad vi än har öpt till bröllopet har det varit DYRARE än budget.. så jag hoppas vi kan spara in någonstans.

vi har ju minskat ner gäster på middagen från 120pers till 55pers. sen om det blir fler gäster så betalar ju de för sig själva... :D Skönt!

• Pumpkin
    Anja: Kan ni inte se över era matkostnader och dra in lite där då? Då kanske ni kan lägga undan ett par tusen i alla fall?
  • AnneiLund

Hmmmmm
    Kanske man skulle göra så Anja?
    Men nu äsch....ja nu har vi ju redan haft ett jävla gräl...

Nåja

Jag måste fråga er alla vad ni tycker.
    Och det är VIKTIGT att ni är ärliga

Vi ska ju ha en tre dagarsfest och vi bjuder på middag på fredag, lunch och middag, fri bar samt vickning på lördag, är det då OK att gästerna betalar för sin frukost själva??? Annars blir det 8000 till som vi ska ut med.
    Gästerna betalar för sin övernattning själv, 150 kr/natt, tot 300 kr + 2 x 40 kr för frukost. Allt som allt 380 för helgen....
    HUr skulle ni resonera?
    Är det FRÄCKT att bjuda på bröllop och inte stå för allt?

• KKC

pumpkin: ja jag vet inte vad vi äter :) men dyrt är det, vi handlar bara på coop stormarknad. har sagt till A att vi ska göra upp matlistor för varje vecka med tillhörande inköpslista så vi vet vad vi handlar... vi har ju tygblöjor på C så den kostnaden är inte så stor men hon äter ju som en vuxen (shit vad den lilla tjejen kan äta alltså är ju bara 1år)
    men å andra sidan så har vi rätt ofta vänner på middag, kanske får sluta med det sociala :(

• Anja 19 juli 2008

Urk, insåg faktiskt det för ett tag sen, att

DANIEL ÄR MIN MAMMA...

visst är det ÄCKLIGT...

precis så som min mamma tittade på mig när jag var yngre och precis samma stenhårda attityd när jag gick för långt, typ NEJ Anja och så viker de inte en tum, får en att känna sig skitdum och naiv för att man trodde att det var möjligt att...

Han är min MAMMA.... uuuuuääääää

De är båda vattumän, jag är skorpion, fattar ni hur dåligt det är...

inser någon att det sista en skorpion kan vara med är en vattuman!!!

en skorpion är materialsit, ägande, svartsjuk, känslomässig på gränsen till vanvett, hysteriskt passionerad etc...

en vattuman är frihetsälskande och egen...

suck

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.