• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Pumpkin

Jaha brudar, vad händer idag då?

Själv ska jag jobba och sen skulle jag verkligen behöva jobba med inbjudningarna, de måste ju ut snart!

• Sommarliv

Här ska man fixa lite hemma.. Ska iväg till uppsala ikväll igen.. Man är inte hemma i solna mycke längre..

Är lite nervörs ska på jobbinterjuv imorgon.. Har ju vart mammaledig nu ett tag så måste öva upp hjärnan lite tills imorgon.. så man kan svara på frågorna bra..

• Filifjonkan2

hej hej jovi har inte riktigt berättat än för vår omgivning så jag är lite hemlig än vill inte att det ska komma bakvägen till nära och kära....men vi ska gifta oss i kyrkan en bit utanför umeå och där ska även festen hållas, ska bjuda ca 100 gäster hade tänkt få ut inbjudningskorten sanrt eftersom de är ett sommarbröllop och vi har gäster som bor på andra sidan vårt avlånga land... lite mer om mig är det någe annat så är det bara att fråga

• Anja 19 juli 2008

Filifjonkan

Ja nu blir vi nyfikna här inne

Jag kan berätta lite om mig...

Jag är 34 år i år, bor i skåne, Lund, ska gifta mig med min stora kärlek (ända sen tonåren) den 19 juli i en vacker röd stenkyrka mitt i stan. Vi har ungefär 90 gäster. Efter vigseln har vi bröllopsfesten i en borg som ligger några hundra meter bort i en park. Har inte bestämt meny ännu

Färgtema vitt, rosa, silver. Jag håller på för fullt med inbjudningskorten som ska skickas i mars/april. (skickade save-the-date i december). Min mamma ohc hennes man ska sjunga på bröllopet. Bara för det så minns jag inte sången... men det är nils ferlin som skrivit iallafall texten... ni vet den där "gråten är min när du gråter". Men vad heter den... folkvise nånting??? haha... Jag älskar ju den! den ÄR kärlek tycker jag!

Klänningar ska jag prova på lördag och jag har värsta ångesten över det (är överviktig och har inte gått ner ett gram trots hårda ansträngningar ) Den klänning jag siktar in mig på är Lillys 3004:a. brudbukett tänker jag mig ceriserosa Gerbera. Jag är galen i allt som glittrar så jag ska ha swarovskikristaller nedstuckna i blommorna

Vi har bokat band (som underhållning), bröllopsfesten är barnfri och vi ska ha fri bar. Jag nojjar mest över ifall min sambos ena sida av släkten ens ska dyka upp (underliga familjeförhållanden) för annars kommer dagen att bli något förstörd för honom.

Jag ska inte ha några tärnor, däremot ska våra tre barn, två pojkar och en flicka vara näbbar

Håruppsättning vill jag ha en ganska klassisk uppsättning med kristaller instuckna och slöja fäst under uppsättningen.

Smycken har jag ännu INTE hittat exakt dom jag vill ha. Jag letar febrilt.

Vi kommer att åka på bröllopsresa till Barbados ungefär 4 månader efter bröllopet eftersom vi vill komma ifrån Sverige i november då det är regnigt och trist och mörkt

Hmmm det var nog allt jag kan komma på just nu...

Hoppas att det gav en liten bild av mig, oss

Litet tillägg, min sambo vägrar följa färgtemat med väst och kravatt, grrrrrrrrr... Det är jag lite sur över, men han får ha grå/silvrig väst och kravatt istället... Jag har hittat rosa manchettknappar till honom, hehe (det vet han inte om) i form utav princesslipade stenar i rosa, moooaaahahahah, och så ska han ju ha en cerise gerbera som coursage

Ah tårta har vi bokat oxå, den ska vara vit och rosa med strasstenar i

Dekorera borden tänker jag inte göra så mycket, dukning och sådär fixar feststället, de dukar med linnedukar och linneservetter, vackert porslin och silverkandelaber så det enda jag ska lägga till är såna där stora, låga glascylindrar med vatten i, där det ska flyta gerbera på vattnet och ev någon mer blomma, kanske vit brudorkidée

Detta var bra för mig, nu får jag nästan lite klarhet själv i vad jag har bestämt och inte bestämt

Undrar verkligen om någon orkar läsa detta *asg*

Iallafall är du hjärtligt välkommen till tråden Filifjonkan. här kan man verkligen få mkt hjälp, idéer, stöd och peppning

Kul att du hittade hit!

• Pumpkin

Filifjonkan: Kul med en till norrlänning, oss är det brist på i den här tråden! Dock är jag utflyttad för tillfället.

Sommarliv: Aha

• Pumpkin

En till sak man ska veta om Anja är att hon är en hejare på att skriva kilometerlånga inlägg

• Anja 19 juli 2008

Sommarliv

vad kan träna hjärnan mer än att sitta här och prata med oss superintelligenta brudar... Vi kan diskutera något riktigt djupt så att du känner dig förberedd imorgon...

Tex brudvals... Hur många ska dansa brudvals och isåfall, till vilken musik... jag har faktiskt bestämt mig (just för att INGEn väntar sig att jag och Daniel skulle få för oss att dansa brudvals) att vi ska dansa till den där "An den shönen blauen Donau", hahahahha vilken snygg tyska. Vad heter den? NI vet vilken jag menar va

• Anja 19 juli 2008

Ja just det Pumpkin, tack, jag glömde ju nämna det, hehe...

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.