• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Flamora

Ja och vi har en chokladfontän som min sambo VÄLDIGT gärna vill ha på bröllopet. Och då måste det ju räcka med tårta och frukt som man kan doppa i choklad. Fast efterrätt e gott Får se hur vi gör.

Nienna skrev 2008-04-04 21:40:27 följande:
    Pumpkin - Fy, vad trist!Flamora - Vi ska bara ha tårta, känner också att det blir lite kaka på kaka med både efterrätt och tårta. Ev. kommer vi att ställa fram lite fräsch frukt plus snacks senare på kvällen.Englali - Härligt med långpromenad! Här regnar det, så jag är inte speciellt sugen på att gå ut. Men snart blir man ju så illa tvungen, oavsett väder.
  • Flamora

Pumpkin: Ni har många gäster som reser långt, eller? Vi har nog inte en enda. K:s faster som bor i Spanien kan förmodligen inte komma och alla andra bor i Skåne...

• Anja 19 juli 2008

fLAMORA

Vi ska oxå bara ha tårta Har du någon bild på ringen?

Vi har ju chokladkakebotten, passionsfruktfyllning och vaniljstångsbotten

Nienna

Shit alltså det är ju inte DITT fel... jag ÄR överkänslig jag vet det. Min empati har lite svårt att begränsa sig ibland. Lever mig in så att det gör ont lixom... på ett helt uppslukande sätt. Är därför media är så fruktansvärt plågsamt.

Englali

vad härligt det låter

• Pumpkin
    Flamora: Ingen av gästerna bor här i Södertälje, några bor i Sthlm och resten bor i Göteborg, Skellefteå och Härjedalen typ. Dvs en bit bort.
  • Nienna

Anja - Nä, men det känns ju ändå inget roligt att ha bidragit till att göra någon så ledsen. Tycker inte du är överkänslig, jag blir jätteberörd av såna där saker, även om jag inte storgråter. Sen är jag jätteblödig och gråter till Extreme home makover och såna program som Spårlöst.

Förstår dock att du undviker media, själv brukar jag mest läsa nöjessidorna, de är lättsammare.

• Englali

Nienna: Trist med regn. Här var det +10 grader när vi traskade iväg vid 20.00... härligt. Gick längs havet och såg det mörkna... mys mys!

Vi har både dessert och tårta. Blir den dessertbuffé direkt efter maten och sedan blir tårtan senare på kvällen. Så har det faktiskt varit på alla bröllop vi varit på och det har kännts bra, så vi kör på samma. Kunde inte motstå dessertbuffén som cateringkillen la fram heller Inte för att jag är så överförtjust i sötsaker, men det såg så härligt lyxigt ut!

Såg ni diskuterade slöja innan idag. Min smak är väl antingen slöja eller tiara/krona... tycker både och kan bli to much! Jag kör på krona... samma sak där, känns liksom som enda dagen i ens liv som det faktiskt är ok att ha krona, och ja, jag vill vara lite prinsessa för en dag

• Flamora

Anja: Ingen bild på ringan än, men jag ska lägga in när jag orkar ta fram kamera. Är så fruktansvärt mätt efter tacos och 1,5 bakelse så jag orkar inte röra mig

Pumkin: Då förstår jag att ni behöver övernattningsplatser.

Vi sitter och diskuterar här och det lutar åt att strunta i tårtan. Men hur har ni tänkt kvällen då? Bryter ni borden efter huvudrätten eller sitter man kvar tills man har ätit tårta? Hinner man med alla tal och andra upptåg på bara två rätter? Man ska ju inte ha några tal i huvudrätten.

• Pumpkin

YES! Har fått svar från ett av vandrarhemmen/hotellen som inte ligger jättelångt från Kallfors och de har rum lediga! Och det bästa är att de kostar bara 375kr/person inkl. frukost! Yes yes yes, imorgon ska Lasse ringa till ett gäng av gästerna och säga åt dem att boka ASAP!

• Flamora

Inte strunta i tårta, i efterrätten så klart!

• Flamora

Så bra, Pumpkin! Säg åt dem att boka fort!!

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.