• alltidvi

Annorlunda ring?

Jag står och väljer mellan att ha en "vanlig" alliansring eller en lite mer annorlunda ring med safir som förlovningsring. (För bilder titta i mitt galleri). Vad tror ni? För- och nackdelar?
    Om jag väljer den med safir kommer den nog att bytas när vi gifter oss..

• Svar på tråden Annorlunda ring?
  • blendie

Jag tycker att du ska välja safiren!! jättefin, vad får du ge för den?

• gustafmatilda

Varför kommer du att byta den när ni gifter er?

Om du redan nu tror att du kommer att behöva byta den ser inte jag någon mening med att välja den från början. Tycker dock att den var jättefin! Men jag skulle satsat på den 'vanliga' ifall det inte är aktuellt att ha kvar safiren när det blir bröllop!

• alltidvi

blendie: Tack! Tycker också att den är fin, safir är min månadssten och den står tydligen för kärlek och tillgivenhet och det passar ju bra att ha till förlovningsring. :)
    Den kommer att kosta ca 2000 kr ("gammal ring" från Kaplans)

gustafmatilda: Kul att du tycker att den är fin! Anledningen till att jag tror att jag kommer att "byta", eller snarare flytta ringen till min högerhand är att jag tror att det blir svårt att matcha den med en vigselring. Och eftersom jag har ganska små händer tänkte jag att det räcker med att bara ha en vigselring när det väl blir dags. Men som sagt jag är har inte riktigt bestämt mig än... Viktiga beslut det här... :)

• alltidvi

puff... puff...

Måste bestämma mig snart (ringarna är bara undanlagda tills på lördag) :)

• Tooticki

Jag tycker alliansringen, mycket finare än den andra.

Lycka till!

• lillapinglan

Alliansringen lägger jag min röst på

• alltidvi

Tooticki och lillpinglan: Tack för era åsikter!

Jag känner att det är svårt att bestämma - tycker om båda. Det som talar emot alliansringen är att den blir dyrare pga att den måste storleksändras och såna pengar kan man ju alltid ha roligare för!

• Strawberryhoney

Egentligen tycker jag inte om nån. *skäms på mig* Men hellre alliansringen än den med safir.

varför jag ej gillar dem är för att jag tycker det är för mycket bling för att vara en förlovningsring

• Mirri

Safiren alla gånger! Ursnygg!

• alltidvi

Jag tog sambon med mig för att titta idag och resultatet blev att nu är båda ringarna hemma (på öppet köp) för att se vilken som är bäst. Måste även kolla så att jag tål dem, på Kaplans kunde de inte säga när ringarna är gjorda och är de tillverkade innan 1972 så är det nickel i vitguldet, så nu är det "provvecka" som gäller! Fast bara hemma i hemlighet förstås!

• MrsAppelvik

Jag går också i tankarna på att ha en förlovningsring med mer stenar i. Är för tillfället i Australien (väntar på att älsklingen ska komma hit om 2 v) och här så har man en stor stenring som förlovningsring, och en slät vigselring, "weddingband". Jag känner mig väl´digt influerad av alla vackra stenringar!

Kan man ha två stenringar, vad tycker ni? En med lite mindre stenar till förlovning och en större för vigsel?

Svar på tråden Annorlunda ring?