• vår08

ni som önskade er pengar.. hur gjorde ni??

hejsan
    Vi gifter oss i maj och har önskat oss pengar till en resa.. Vi har inte öppnat nått konto etan bara skrivit att vi vill ha pengar..
    I helgen var vi på ett bröllop där dom gjort likadant att dom önskat sig pengar men inte öppnat nått konto. Det blev ju lite kuvär och lite kort och så men nakdelen var att alla la bara kuväret på presentbordet och där låg dom helt öppet sedan.. Nu menar ju inte jag att någon tar absolut inte men det skulle kännas lite bättre att typ ha en liten låda eller nån fin liten postlåda eller nått så till alla kuvär och lösa pengar.. Hur har ni gjort eller ska göra??

• Svar på tråden ni som önskade er pengar.. hur gjorde ni??
  • Mirri

Som du sa, en postlåda eller en lite kista eller något och be någon hålla uppsikt över den eller kanske ta undan den under kvällen. Ett par jag hörde om hade en gammal resveska köpt på secondhand med sin bild på som alla la pengar i.

• Paeonia

Det här är versen som ligger ute på vår sida på weddingannouncer. Tänkte även skicka den lite efter inbjudan eftersom inte alla använder datorn.

Alltså vi löser det genom en vackert pyntad spargris. Då är allas bidrag anonyma. Ev. kort får de väl lägga bredvid.

I våra hyllor klirrar glas,
    byrån pryds av farmors vas.
    Skåpen fullt av vitt porslin,
    borden täckta med duk av lin.

Hitta presenter blir för er inte lätt,
    men nu vi tänkt och fann ett sätt.

Vår önskan är att ni fyller er plats på stolen
    och kanske ger ett litet bidrag för resan till solen.

Ett litet svin efter vigseln på ett bord kommer stå,
    Valfritt bidrag han genom ryggen kan få.

• Pingi

Jag funder på om man kan få tag i en halvstor kista typ skattkista som man kan ha ett litet lås på där både kort och pengar går ner. Någon som ens sett en sådan?

• snöbrud08

Vi har iofs öppnat konto, men även skrivit på hemsidan att det självklart går bra att lämna ett kuvert till toastmastern under den stora dagen oxå.

• Humlanekerö

Vi kommer nog klä in en låda (typ skokartong) i 'våra färger' och se skriva nåt fiffigt där de kan lägga i bidrag till resa!

• mysifer

om någon vet var man kan få tag på en liten kista tar jag tacksamt emot tips!
    vi tänkte också ha något att lägga pengar i och en kista hade passat perfekt till vårt medeltidstema

• 2008-08-09

En gammal resväska hade varit toppen för oss! Ska fundera vidare på det, tänker mig en brun, gammal, sliten sak!
    Då kan man ju även klistra på nån bild på en sandstrand, en sol osv så det syns vad pengarna är till!
    Det absolut bästa vore ju om man kunde hitta en sån, fast miniatyr-modell...som precis rymmer kuvert.

• nette82

Paeonia: den var bra att skriva har gått länge och tänkt hur man skall formulera det på bästa sätt när man önskar sej pengar istället för presenter

• 2008-08-09

Vi kommer att skriva den här dikten i vår inbjudan:

Eftersom vi har tallrikar, bestick, vaser och kavlar,
    även allt man kan tänka sig med kablar,
    önskar vi bara att ni fyller er plats på stolen,
    och kanske ett litet bidrag för en resa till ?solen?.

• malous

Kanske finns en såndär liten resväska på leksaksaffär. Du vet en sådan klassisk liten resväska som åtminstone min mamma hade när hon växte upp. (Väldigt populär i indiepopkretsar för några år sedan så de borde gå att få tag på antingen secondhand eller i leksaksaffärer som sagt men om man vill ha sliten är kanske secondhand bäst :)).

2008-08-09 skrev 2008-01-12 23:32:56 följande:

En gammal resväska hade varit toppen för oss! Ska fundera vidare på det, tänker mig en brun, gammal, sliten sak! Då kan man ju även klistra på nån bild på en sandstrand, en sol osv så det syns vad pengarna är till!Det absolut bästa vore ju om man kunde hitta en sån, fast miniatyr-modell...som precis rymmer kuvert.
  • 2008-08-09
    malous skrev 2008-01-13 14:59:58 följande:
    Kanske finns en såndär liten resväska på leksaksaffär. Du vet en sådan klassisk liten resväska som åtminstone min mamma hade när hon växte upp. (Väldigt populär i indiepopkretsar för några år sedan så de borde gå att få tag på antingen secondhand eller i leksaksaffärer som sagt men om man vill ha sliten är kanske secondhand bäst :)).
    Ja eller att man köper, om det finns på en leksaksaffär och försöker göra den sliten själv. Typ använder sandpapper eller nåt! klistrar på lite klistermärken (SAS, SJ m.m) så den ser ut att ha varit ute och åkt lite!
  • malous

Precis :). Tror det skulle bli jättebra!

2008-08-09 skrev 2008-01-13 15:01:46 följande:

Ja eller att man köper, om det finns på en leksaksaffär och försöker göra den sliten själv. Typ använder sandpapper eller nåt! klistrar på lite klistermärken (SAS, SJ m.m) så den ser ut att ha varit ute och åkt lite!
  • Smilgot

Denna kan ni oxå skriva

Vi tänkte ge er ett litet tips
    på hur ni problem med bröllopsgåva löser vips
    Vi har tänkt och funderat
    och vårt innehav av husgeråd studerat
    Vi har redan brödrost, silverfat och vasar
    och allt annat man kan tänkas behöva i klasar
    Man kan snabbt konstatera
    att vi inte behöver mera
    Vår högsta önskan är att på bröllopssemester resa
    men efter bröllopsfinansiering är våra bankkonton ganska glesa
    Vi skulle därför hellre mottaga
    ett litet bidrag till denna saga
    Vill du hjälpa oss att vårt bröllop extra förgylla
    sätt då in en slant så att vi vår önskan kan uppfylla

• matteve

Hur gör man om man ska skriva på engelska?! jag vill också rimma!

• brud200806

2008-08-09 skrev 2008-01-13 14:56:25 följande:

Vi kommer att skriva den här dikten i vår inbjudan:Eftersom vi har tallrikar, bestick, vaser och kavlar,även allt man kan tänka sig med kablar,önskar vi bara att ni fyller er plats på stolen,och kanske ett litet bidrag för en resa till ?solen?.
    Åhh, den var smart! E det ok om jag lånar delar av den? Hur har ni löst själva givandet sedan? Kista/gris på plats eller konto?
  • Fejs

Skriver en vers (se mitt bildgalleri) och sedan kan de höra av sig, pappa tex vill köpa brudbuketten till mig... finns fler förslag, eknomisk hjälp på så vis att de betalar vissa saker eller delar av vissa saker...

Svar på tråden ni som önskade er pengar.. hur gjorde ni??