• 3Maj08

Vigselprogram, halvt A4, hur?

Vårt Vigselprogram ska jag ha som ett stående A4 men bara halva. Alltså borde jag kunna dela av ett vanligt A4 i programmet men göra två st på samma papper eller hur gör ni andra?

Jag har Publisher men fattar inte hur jag ska göra...

Någon som vet?

• Svar på tråden Vigselprogram, halvt A4, hur?
  • Nessan

Publisher har jag aldrig jobbat i, men om det var word skulle jag välja stående papper och sedan göra två vigselprgram på samma ark, under varandra. Efter utskrift skulle jag dela dem i två halvor. Detta var väl iofs knappast nån hjälp för dig om du ska göra det i Publisher, men Word är ju ett alternativ om du inte kommer på hur du ska göra annars.

• Mrs Marley

Menar du fram och baksida?

• Mirri

Jag skulle göra två sidor i publisher med två framsidor på förstasidan och två baksidor på andra sidan. Mät sedan med "linjalen" eller ja, det där mätverktyget (som sitter högst upp tror jag det är)och kolla var mitten är och var du lägger texten så att fram och baksida hamnar på samma ställe på bladet. Skriv ut dubbelsidigt eller skriv ut två sidor och kopiera dubbelsidigt. Fattar du hur jag menar eller är du helt förvirrad nu?

• Helle Belle

finns nog en mall som heter typ kort och sen väljer du helt a4 inte a5

annars funkar det som övanstående säger gör en fram och en baksida skriv ut sida 1 vänd och lägg det i skrivaren igen skriv sid 2

• 3Maj08

Helle Belle skrev 2008-01-09 20:01:54 följande:

finns nog en mall som heter typ kort och sen väljer du helt a4 inte a5annars funkar det som övanstående säger gör en fram och en baksida skriv ut sida 1 vänd och lägg det i skrivaren igen skriv sid 2
    Ja så kan man ju oxå göra.. det löser sig nog.. tack för era svar iallafall
  • starbelle83

I word kan man välja att dela upp pappret i två spalter på ett A4, då får du automatiskt exakta mitten mått osv...

Öppna ett word dokument och välj "sidlayout"
    där finns ett alternativ som heter "spalter" och det klickar du på, väljer.

I publisher: (jag har MS Office 2007)

Öppna publisher och välj publikation "program"
    där kan du välja 1/2 A4 -häfte som dom beskrivit
    du får automatiskt 4 sidor men kan lägga till flera.

Hoppas detta hjälper!

• Birella

3Maj08: Menar du att du skall ha ett A5 program då? Bara på en sida. Jag har publisher och använder det för att göra alla olika program till allt möjligt. Det går att göra, om du väljer tomma publikationer och sedan bokvikning - så kan du göra två program (gör först ett o kopiera sedan till den andra sidan). Så får du två program per A4. Bara ett tips bland de andra...

• adifa84

Vet någon av er vad som kan vara fel när skrivaren inte vill skriva ut textrutorna från publisher? blir bara bilder

Svar på tråden Vigselprogram, halvt A4, hur?