Vi gifter oss om 7 veckor och 2 dagar och är inte förlovade då vi tyckte det var lite onödigt helt enkelt.
Jag kommer att ha 2 ringar för att jag ville ha en ring med sten och en ring där et är ingraverat hans namn runt om på utsidan så när jag snurrar på den så ser jag hans namn.
Han kommer att ha en ring fast som har en skåra så det ser ut som 2 på håll. Mitt namn är ingraverat på hans meninte med glest mellanrum som på min ring så mitt hela namn syns ändå.
Vi vill ha 2 ringar eller så det såg ut som 2 för att slippa frågan om vi är gifta eller "bara" förlovade samt så att andra på håll ser att vi är rejält upptagna, haha
Utomlands 2008? skrev 2008-01-09 03:17:59 följande:
Hej!Planerar giftemål till sommaren men är inte förlovade... och funderar på att skippa det eftersom det annars kommer så tätt ändå. Eller måste (bör) man förlova sig innan?Hur gör man med ringarna om man inte förlovar sig alls? Har man bara en eller har man ändå två? Iså fall, när får man den första?Tacksam för lite tankar och information om hur ni eller era vänner/bekanta gjort i en liknande situation