• gosepluttan

Festlokaler Helsingborg!

Hej allihopa!

Behöver hjälp, letar efter en festlokal i centrala Helsingborg. Där man inte behöver hyra in catering från lokalen och får ta med egen dryck. En önskan är också att man kan köpa städtjänsten och att allt i form av glas, bestick och porslin går att hyra från lokalen.

Vore tacksam för alla förslag!

// Lotta

• Svar på tråden Festlokaler Helsingborg!
  • MAJ09

Jag hänger med på helsingborg, landskrona med omnejd.

• Ullis070707

Hej,

jag ska på bröllop i vår och festen kommer då att hållas på H99-paviljongen (ute på parapeten). Jag vet inte hur det är med maten, men jag har ett minne av att min kompis sa att de skulle ordna med dricka själv.
    Kanske kan vara värt att kolla up!?

Ullis

• Melis

Jag hånger på föregående inlägg...man får ta med sig mat och dryck och har dessutom för mig att man kan hyra bestick och liknande av dem.

• ljubavi

de har Jacob Hansens hus oxå... där har du lokalen, plus att du kunde nog hyra bestick och grejor, och egen dricka självklart... eller så förstod jag heeelt fel när jag pratade med dom häromdagen

• Linslus45

Är också ute efter en lokal i Helsingborg. Det måste ju finnas mer än Jacob Hansens hus och H55/99 paviljongen.

De är ju dessutom ganska dyra.

• Pompom

Jag kan rekommendera restaurang Parapeten, granne med H55paviljongen. Ligger längstut på piren med Tropical Beach alldeles utanför. Här var jag på bröllop förra sommaren!
    Denna vidunderliga utsikt och denna solnedgång... helt oslagbart!
    Parapeten har ganska hyfsade priser på mat och dryck. Jag jämför med ex Dunkers, Lagmarks och Sofiero. Maten var fantastisk, och lokalen är ljus och stilren. Jag tycker absolut att ni ska ta er en titt där. Menypriserna tror jag innefattade i stort sett allt, personal, städning, lokalhyran osv.
    Jag tror inte man ska vara färre än 100 där förstås. Det bröllopet jag var på hade bjudit 130...

• andypandy98

Ja, när vi kollade upp Parapeten så sa de att man måste vara minst 90 personer för att kunna vara där.
    Jag tycker det finns alldeles för få festlokaler i Hbg.
    Annars finns ju även Möllegrändens festvåning, men jag vet inte om man får ha egen mat där.

• Linslus45

Jag kollade med Sundspärlans Wärdshus idag, men dom har lagt ner...dom har inget till bröllop alls längre.

• LinAne

Jag har varit på bröllop på Gand Hotels festvåning och det var bra om man är ca 40 pers.

Svar på tråden Festlokaler Helsingborg!