• Jag ska bli Pers fru

Får ont av ALLA skor! Överbevisa mig...

Jag får verkligen ont av ALLA skor jag tar på mig. Efter olika lång tid men jag får ont av allt. Nåja, inte vandringskängorna men dem tänker jag ju inte gifta mig i precis...

Det som är problemet är att jag är ganska överviktig och därför är fötterna mina uttryckta eller vad man ska kalla det. De är platta och breda. Har provat med olika ilägg men det förhalar bara problemet lite. Värken kommer, men något senare. Får framförallt ont på "trampdynan" precis bakom tårna. Letar därför efter skor med ganska låg klack så att inte påfrestningen blir så stor. Så vill jag helst inte ta med öppen tå för jag har VÄRLDENS fulaste stortår. Helt seriöst. Världens fulaste.

Lång tråd, men HJÄLP!Känner någon igen sig i detta?

Puss och kram!

• Svar på tråden Får ont av ALLA skor! Överbevisa mig...
  • Zozo

Det är inte skons fel, utan viktens. Been there, done that, som man säger Det som hjälper är att ta skor utan klack eller eventuellt med en lägre och bredare (mera stadig) klack. Iaf hjälpte det för mig när jag hade problemet. Se dessutom till att du verkligen far rätt storlek pa skon - inte för stor för da glider foten fram och "mosas" mot framkanten och inte för liten för da blir foten ihoptryckt och du far troligtvis skoskav.

Vad som även hjälper om du star/gar mycket är att ha tva par skor att byta mellan, med olika hög klack. Det vilar liksom foten. Ecco har ju dessutom sadana där sköna sulor som är lite mjuka under foten.. Kanske de har nagot snyggt?

• Kirsto

Jag har två par skor som funkar. Det ena är ett par promenadskor från Löplabbet som jag använder med en specialgjuten iläggssula (från nån doktor jag var till för länge sen). Det andra är ett par promenadsandaler från Ecco.

Jag hade alltså samma problem som du när det gällde att hitta brudskor. Jag hittade ett par fina från Vagabond (bronsfärgade, två år sen) med lägre klack som funkade. Gick in dem ofta och länge här hemma. Sen lade jag i partyfeet från Scholl för att de skulle räcka lite längre. Gick rätt bra!

Brudvalsen dansade jag i fina skor. Sen bytte jag till promenadsandalerna. Jag ville ju bara vara GLAD och kunna dansa utan att få ont i fötterna.

• Mirri

Jag har ganska stora breda fötter och jag älskar skomodet som har varit ¨någon sesong nu med "dockskorna". De är breda, i mjuka material och rundade fram. Eleganta men ändå utan klack. Själv kommer jag gifta mig i flipp-flopps .

• lindahallman

prova med ett par sköna vita ballerinaskor, de går ju bra att gifta sig i även om de inte är riktiga brudskor

Svar på tråden Får ont av ALLA skor! Överbevisa mig...