Ngn m erfarenhet av viktklubben, fortsättningen.....
Hittade inte någon fortsättning så jag startar den själv då. Vill ju veta hur det går för er andra i vår gemensamma kamp mot målvikten
Hittade inte någon fortsättning så jag startar den själv då. Vill ju veta hur det går för er andra i vår gemensamma kamp mot målvikten
aka79 - kul att du hittat motivationen igen! Jag har varit magsjuk så ett par kilo kanske jag går upp igen när vätsekbalansen återställs. men det känns bra ändå. Gillar verkligen VK!! Har testat VV och GI innan typ 10-15 ggr - jag är den ständige bantaren som går ner 10 kg o sen upp dem igen efter ett år el så, o så ner igen o upp igen osv...Men nu har jag ca 25-30 grav-kilo som jag vill ha bort och jag vill ha nya matvanor för hela familjen så lilltjejen får bra matvanor...Det är en stark motivation för mig och medför mer frukt, grönt, fiber, ekologiskt mm. Mindre snask o andra onyttigheter.
Hur länge har du kört VK o hur m ycket vill du gå ner?
aka79 - aha då förstår jag. Hur gammal är lillkillen nu då? Själv har jag en lilltjej på snart 9 mån
Vi får jobba för o hoppas på att motivationen håller i sig nu då för oss alla!!
Klänningen?! Ja ni, de fick ta bort skenorna så att bysten inte skulle plattas till utan få lite tyg, men det gjorde ju också så att klänningen inte längre går slätt över magen utan rynkar ihop sig och det hade jag ju INTE viljat, men vad kan man göra?
Fick dessutom höra att jag har en kropp som man ska skräddarsy efter och inte köpa eller hyra till och kunde de inte sagt det liiiite tidigare, då hade jag gjort det!! För andra så kanske den ser snygg ut, men jag vet ju hur den skulle se ut egentligen. Suck!
Med kilona går det lite si och så nu när jag ska "hålla nollan". Är uppe igen + 1,5 kg, men jag får väl ner det till vigseln förhoppningsvis.
Man har ju en bild av klänningen på en "modell" och den sitter snyggt och ser slät och vacker ut på henne och så blir det inte likadant på en själv för att man har andra mått som klänningen inte riktigt är sydd för så jo, jag blev rätt besviken, men nu tar jag det för vad det blev. Har tyvärr inte tid att kolla på annat. Hade det däremot varit 6 månader kvar hade jag kanske köpt en ny eller låtit någon sy upp en åt mig. Det är kanske bara jag som vet om att den ska ha skenor och vara slääät över magen och inte rynkig som nu.
Tack för omtanken.
hur går det för er? för mig går det sisådär och nu är det batra en månad kvar. suck!
tjohoo!
jag har slutat banta... nästan i alla fall... men jag råkade just bli av med ett kilo till... så man vet aldrig!
hejarop till alla er andra!!!!!!!!!!
Så när man äntligen lyckats gå ner de tröga gravidkilona så bokar man tid för att ta ut spiralen, hm...... Vi tänkte ta ut den till "natten", men insåg att eftersom det kan blöda och så, så tar vi ut den första dagen hemma igen från bröllopet. Sedan får man se hur länge man får vara sig själv innan det är dags att bli på smällen och tjock igen.
Nåja, jag vet i alla fall att jag har lyckats med viktklubb så jag återkommer väl till klubben efter amningen och graviditeten igen, men än så länge är jag på väg ner de sista 2 kg:na och det kan ju faktiskt dröja länge innan man blir gravid igen även fast det bara behövdes ett försök sist.
Det är ju lättare att gå ner om man starat från "nollvikten" innan man blir gravid igen.
Det låter som det går bra för er tycker jag?
Modigt att skaffa barn igen - själv är jag totalt avskräckt - ska ALDRIG mer vara gravid el föda barn. Så här är det trippla preventinmedle typ
Har gått ner 6 kilo sedan 2:a januari. SÅ jag är nöjd. 13 kilo kvar till inskrivningsvikten o sen ytterligare 8-10 till min normalvikt....så jag är nöjd om jag kommer ner till inskrivningsvikkten till bröllopet. Å andra sidan hittar vi ingen ledig kyrka så det vete fasiken hur vi ska kunna gifta oss?