Emkalo skrev 2008-03-26 11:05:39 följande:
Tack så mkt för era svar ang vad osm ingick i drickväg!Jag undrar om vad ni som varit där har tyckt om Bonthi restaurangen? Nu verkar Kuredu ha uppdaterat sin hemsida med mer info och vilket boende osm hör till vilken restaurang. Eftersom vi kommer bo i BB så blir det så att vi tillhör Bonthi. Är det Ok? Jag får lite känsla att det är tredjeklassen som äter där :) de som inte betalar för dyrare boende (= sämre mat???). Det verkar dessutom som att det är bara dem som bor i BV och "uppåt" som har rätt att boka in sig på andra än sin egen main restaurang, dvs att vi som bor i BB får inte äta på andra rest utan att betala extra? Då får vi betala antar jag. Har ngn av er ätit där? Är dte stor skillnad på Bonthi, Koamas, Sangu mm? I matvägen?Tacksam för svar!!!
Hej!
Såvitt jag vet/har märkt så är det exakt samma mat i alla "huvudrestauranger". De ursprungliga restaurangerna Bonthi och Koamas är likadana o mysiga, m öppna m väggar av korall vilket är ovanligt eftersom det numera är förbjudet att bygga m korall. Ska man äta på a la carte får man betala extra var man än bor. Att betala extra för att äta på nån annan "tilldelad"restaurang vet jag inte om ni komer att känna något behov av? Ev kan ni ju käka på nya O-restaurangen, men det räcker ju m att ta en drink eller två för att testa själva läget sas. Jag håller med om att det börjar bli lite krångligt, men samtidigat tydligt var man äter osv. Oroa er INTE, det kommer att bli lovely hursomhelst! :-0
Det är verkligen inte "tredjeklassen". man kan välja att lägga slantarna på olika saker, själva har vi valt O-villa denna gång, men jag skulle gladeligen ta en BB närsomhelst, speciellt då det betyder att man kan gå mer på spa, dyka mer, fler utflykter o framförall, åka oftare till Maldiverna!
Ha det så bra!!! Vi åker fre morgon!!!!
Happy Hä