Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)
Vi har oxå bokat resa till Kuredu. :)
Carand, jag såg på din bröllopshemsida att vi reser ut samma dag :) 10 oktober. Vi reser oxå med ving flex och bor i BB, men stannar tre veckor. Ska bli hur skönt som helst!
Vi har oxå bokat resa till Kuredu. :)
Carand, jag såg på din bröllopshemsida att vi reser ut samma dag :) 10 oktober. Vi reser oxå med ving flex och bor i BB, men stannar tre veckor. Ska bli hur skönt som helst!
Haha, ja förmodligen, ön är ju inte sååå stor :)
Får jag fråga dig Carand, när reser ni hem igen? Vilken tid? Vårt plan hem (mot Male först) lyfter 9.30 och Ving vill att vi bor på Hulhule sista natten för att vi inte hinner med transfer på morgonen (det blir för tidigt). Jag har dock hört att dte ska funka om planet lyfter efter 9.00. Hur gör ni? Vi har dessutom inte fått ngt boende bekräftat på Hulhule hotellet ännu. Kanske får övernatta på flygplatsen ;)
Sitter i tfnkö hos Ving och ska kolla upp det. Jag skull einte ha så mkt emot att spendera en natt ngnsnnanstans, men om det inte behövs så... Och sen kanske dte hade varit roligare att spendera den på male, eftersom det där säkert finns mer att göra/se än på flyplatsön med bara hotellet. Vi får se vad de säger. Har påtalat det förut (med tiderna) men de menar att det blir för tajt. Ska tjata lite till. :)
Så, hon jag pratade med nu sa att så länge hon har jobbat där (slutade för 2 mån sen för att börja plugga - fick typ hennes livs historia på kuppen ;) och hon jobbade bara extra idag) så har man kunnat ta transfer på morgonen. Hon sa att den som bokade vår resa var väldigt ny så det kan bero på det. Hon skulle skicka det på förfrågan vidare eftersom hon tekniskt inte kunde boka endast en natt i systemet. Men då måste transfern ändras oxå. Men prisskillnaden mellan hulhule hotell och ytterligare i BB på Kuredu var ca 1200 kr *oj*.
carand jag tror inte ni behöver oroa er om dem inte sagt ngt om det till er. Som sagt, dte verkar som det berodde på den mänsliga faktorn och inte att det faktiskt är så.
Föresten, tack för infon Fru Hä!! Vi ska stå på oss :)
Jag har en fråga till er osm har varit där, om man bara kör på halvpension - ingår dricka till frukost + middagen? Och vad för dricka i så fall?
Tack så mkt för era svar ang vad osm ingick i drickväg!
Jag undrar om vad ni som varit där har tyckt om Bonthi restaurangen? Nu verkar Kuredu ha uppdaterat sin hemsida med mer info och vilket boende osm hör till vilken restaurang. Eftersom vi kommer bo i BB så blir det så att vi tillhör Bonthi. Är det Ok? Jag får lite känsla att det är tredjeklassen som äter där :) de som inte betalar för dyrare boende (= sämre mat???). Det verkar dessutom som att det är bara dem som bor i BV och "uppåt" som har rätt att boka in sig på andra än sin egen main restaurang, dvs att vi som bor i BB får inte äta på andra rest utan att betala extra? Då får vi betala antar jag.
Har ngn av er ätit där? Är dte stor skillnad på Bonthi, Koamas, Sangu mm? I matvägen?
Tacksam för svar!!!