Inlägg från: carand |Visa alla inlägg
  • carand

Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)

Hej Alla

Nu har vi bokat bröllopsresa till Kuredu : )

Har lite frågor.
    Har läst någonstans att man inte får ta med alkohol till ön.
    Stämmer det? Kan man inte handla taxfree heller och ta med sig?

Hur mycket pengar går det på 2 veckor?
    Tar tacksamt emot andra tips.

Vi ska inte åka förrän 10 okt men längtar redan.

Mvh
    carola

• carand

Vi åker också med Qatar Air.
    Bokade med Ving Flex.

Vi gifter oss 080808 men vill inte åka direkt eftersom det brukar vara rätt bra väder här i Sverige i Augusti.
    Det blir nog en kortare resa inom Sverige direkt efter vi gift oss.

Hoppas Fru Hä ser våra frågor. Hon kan nog svara på dem.

/carola

• carand

Hej

Tack Fru Hä. Jag kommer säkert med fler frågor längre fram.
    Hoppas ni får en underbar bröllopsdag där. Du får skriva allt om resan när du kommer hem igen.

Sofia08: Resan går på 32850 kr inkl. sjöflyg (4220kr). Vi kommer bo i Beach Bungalow.
    jag tycker detta är ett mycket bra pris. Det hade inte blivit billigare om vi bokat flygresan och hotellet själva.

/carola

• carand

Jag tror vi hade lite tur när vi bokade våran resa.
    Det gäller ju att hitta bra flyg biljett om man ska få ett vettigt pris.

Jag hittade inga resor med Fritidsresor när vi ville åka.

Är det direkt till Male med fritidsresor eller måste man mellanlanda i Doha med dem också?

• carand

Då kanske vi ses där ; )

Emkalo skrev 2008-03-14 22:08:36 följande:
    Vi har oxå bokat resa till Kuredu. :)Carand, jag såg på din bröllopshemsida att vi reser ut samma dag :) 10 oktober. Vi reser oxå med ving flex och bor i BB, men stannar tre veckor. Ska bli hur skönt som helst!
  • carand

Vi fick biljetterna idag.

Ving har inte sagt något om detta till oss!!
    Planet går kl9.30 från Male den 24/10.

Får kolla upp detta med Ving om ingen annan har någon förklaring på hur man gör.

• carand

Hej

Vad bra att du ringde och kollade med Ving då slapp jag.
    Tack!
    Hoppas det löser sig med era bokningar också.

Emkalo skrev 2008-03-15 10:39:18 följande:
    Så, hon jag pratade med nu sa att så länge hon har jobbat där (slutade för 2 mån sen för att börja plugga - fick typ hennes livs historia på kuppen ;) och hon jobbade bara extra idag) så har man kunnat ta transfer på morgonen. Hon sa att den som bokade vår resa var väldigt ny så det kan bero på det. Hon skulle skicka det på förfrågan vidare eftersom hon tekniskt inte kunde boka endast en natt i systemet. Men då måste transfern ändras oxå. Men prisskillnaden mellan hulhule hotell och ytterligare i BB på Kuredu var ca 1200 kr *oj*. carand jag tror inte ni behöver oroa er om dem inte sagt ngt om det till er. Som sagt, dte verkar som det berodde på den mänsliga faktorn och inte att det faktiskt är så.
Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)