Inlägg från: Ullis070707 |Visa alla inlägg
  • Ullis070707

Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)

Vi har bokat med JamboTours via ticket. Antagligen inte det billigaste men då vi fastnade för kombinationen Kuredu och Hilton var det lättast att boka genom dem.
    Vi åker den 28 januari och jag återkommer gärna om resan levde upp till förväntningarna!

mrsD skrev 2008-01-09 20:27:20 följande:
    hej hej!vi ska åka till maldiverna på bröllopsresa, nu undrar jag: vilket bolag åker ni med?
  • Ullis070707

Vi betalar massor för den resan och jag håller med Fru Hä att ni antagligen får det billigare med Indcen. Tror slutsumman blir runt 70' och då är vi borta 15 dagar och har valt ganska dyrt boende.
    Vi kontaktade Micke på Indcen, men mot oss var han tyvärr inte alls tillmötesgående när vi kom med egna förslag så därför valde vi Ticket där vi fick kanonservice.

Ullis

• Ullis070707

Hej!

Jag är nu tillbaks efter 1 vecka på Kuredu och 1 vecka på Hilton Rangali. Helt underbart!!!!
    Om ni har frågor så bara hör av er till mig!

Ni som inte har bokat än skulle jag vilja ge tipset att boka flyget direkt med Qatar Airways och sedan boende direkt med den resort där ni vill bo.

//Ullis

• Ullis070707

fru Hä skrev 2008-02-19 09:09:57 följande:

Hej!vad roligt att resan blev så bra! Berätta gärna lite om dina intryck! Miljö, mat, boende????? fru Hä
    Vi bodde i Jaquzzi BV (nr 222) och var supernöjda trots att det inte var på Sangudelen. Fick närmre till O- restaurangen och det blev våran favorit. Åt frukost där i stort sett varje dag och försökte även att boka middag där varje kväll. Maten var samma på alla bufférestauranger, men vi tyckte atmosfären var trevligast på O-restaurangen.
    Vi uppskattade verkligen Jaquzzin och försökte utnyttja den varje dag! Kostade inte så mycket extra och vill man ha det lilla extra kan jag rekommendera det boendet.
    Vi provade dykningen med ProDivers och de var väldigt proffsiga. Min man som provat dyka på flera andra platser runtom i världen gav dem toppbetyg! Annars är snorklingen utanför O-beachvillas att rekommendera. Min man såg flera sköldpaddor där!

När det gäller Hilton var det snäppet lyxigare på alla punkter och boendet var helt otroligt. Vi är väldigt glada att vi provade båda öarna eftersom de var lite olika när det gäller klimat.

//Ullis
  • Ullis070707

Hej!
    Jag var på Kuredu i februari och hade halvpension. Dricka ingår i frukost, juice+ te eller kaffe. Till middagen ingår vatten, men om man vill ha något annat får man köpa till.

Hör av dig om du undrar nåt mer!

Ullis

Emkalo skrev 2008-03-23 15:45:20 följande:
    Jag har en fråga till er osm har varit där, om man bara kör på halvpension - ingår dricka till frukost + middagen? Och vad för dricka i så fall?
  • Ullis070707

Min uppfattning är att de serverar minst lika bra kött som fisk!

Vi bodde i en JBV när vi var där och placerades att äta på Kaomas. Men efter att ha testat O-restaurangen andra kvällen bokade vi där varje kväll. Kan rekommenderas varmt! Det är samma mat, men så mycket härligare att kunna sitta utomhus på bryggan och höra havet.

Lite avundsjuk på er som har det härliga kvar...

//Ullis

Marge Simpson skrev 2008-03-25 08:51:23 följande:

Hej,Det är bara 9 dagar tills vi reser iväg. Ser fram emot det....Jag funderar över maträtterna. Jag kan tänka mig att det serveras mycket fisk mm men hur är det med kött??
  • Ullis070707

Jag var på Kuredu i början av februari och det var helt underbart!

Mitt tips är att kolla om det blir billigare att boka flyg med Qatar Airways och boendet och sjäflyg direkt med hotellet. När vi kom hem kände vi att vi nog hade sparat en slant om vi gjort så istället för att boka via Ticket.

• Ullis070707

Ja, man kan äta där, men man måste då varje dag gå och säga till på Francos restaurang vid poolen där de har en lista.
    När vi var på Kuredu hamnade vi i JBV 222 och tillhörde Kaomas, men vi åt bara där en enda kväll..

Kom dock ihåg att gå till Francos tidigt på dagen!! En dag var det fullt redan kl.10:30 när vi skulle skriva upp oss eftersom de bara har ett begränsat antal "extraplatser" per kväll.

starbelle83 skrev 2008-04-03 11:29:17 följande:
    det kanske har framgått tidigare, men jag undrar om man t ex får äta på O-restaurangen fast man tillhör Koamas? AI
  • Ullis070707
    starbelle83 skrev 2008-04-04 11:20:11 följande:
    Tack så mkt för svaret Ullis! Har du några andra tips el info att dela med dig av gällande Kuredu?Inte för att man måste veta precis allt innan man åker men kul o höra
    starbelle83:

Såg att ni ska bo i BV och då kommer ni att hamna i närheten av piren där sjäflyget startar och landar, men vi bodde i JBV lite längre från piren och stördes inte alls av sjäflyget, så jag tror inte ni kommer irritera er på det heller. Eftersom det inte finns så mycket spännande som händer kan det vara lite roligt och se när det startar och landar!
    Om ni vill äta O-restaurangen ska ni försöka få en BV med så högt nummer som möjlighet, om ni inte blir uppgraderade till O-BV förstås!
    Ett tips är ta med ordentligt med solkräm!! Min man som är väldigt ljus i hyn använde 30 nästan hela tiden och brände sig så fort han glömt och smörja in någon liten yta.
    Vi var på Kuredu 1 vecka och jag tror att ni ska passa på att vara med på dykcentrets utflykter om ni vill komma iväg lite från ön under er vistelse.
    Fråga på om det är fler saker som du undrar över!
Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)