present till tärnor!
Ska ni ge presenter till tärnor mm,? vad ska ni ge dom?
Ska ni ge presenter till tärnor mm,? vad ska ni ge dom?
jag gav presenter till mina tärnor.
Jag lät gravera en varsin silverbricka med två av deras egna "citat". Som jag sedan hängde på en silverkedja.
Ett exempel: jag och ena tärnan var i stan när vi var yngre. Vi var ganska lika på den tiden och gillade att luras med folk genom att säga att vi var syskon. Ja iaf inne i en affär sa mannen bakom kassan: ni är lika... syskon?
-ja tvillingar, svarade min kompis...
Han tittade skeptiskt på oss och sa:
-men du är ju mycket längre?
-Ja, men alltså, vi har inte samma pappa.....
Texten på ena sidan av hennes silverbricka blev alltså:
Ja men alltså, vi har inte samma pappa
Hahaha! Klockren!
Jag vet att mina tärnor gillar smycken, så det ska de få. Toastmadame behöver en klocka så det ska hon få.
Min tärna får sin klänning.
Klänningarna + att de fick varsin ansiktsbehandling.
Vi ger tärnan o marskalkerna 1000kr vardera i form av kläder till bröllopet.
Det blir ändå 4000:- för oss...
kostymer har alla marskalker, så de ska få lite finare skjortor.. o sen slips o slipsnål..
slipsarna ska vara liknande BG
Vi har också funderat på det, men måste man ge något? Det blir ju faktiskt väldans dyrt om man ska ge presenter till alla som hjälper till på bröllopet? Vi har toastmadame +toastmaster, två yngre tärnor + två yngre marsalkar, en "best man", alla släktingar som hjälper oss med massor....
När jag blivit tillfrågad så ser jag det som en ära, och förväntar mig inget. Fast det skulle vara kul om man hade råd att ge tärnorna ett varsitt fint smycke eller så (och de andra med såklart). Men även att köpa för en 100-lapp så blir det ju mycket till slut. Ja det är inte lätt...
När jag var tärna i USA fick vi likadana halsband och örhängen. Shannon betalade även klänningen och skor.
När min kompis i Sverige gifte sig så fick jag pengarna för utlägget av tyg till min klänning som mamma sydde.
Hade inte tänkt ge något. Men nu blev jag ju fundersam...
Dom får kläderna inget annat
Mina ska få något riktigt fint som tack för att de ställer upp, inte bara den dagen utan också nu innan, de är med och planerar, lyssnar på allt mitt tjat osv. Och de betalar dessutom sina egna klänningar.
Tänker mig något vackert graverat smycke, eller varsin flaska av någon fin parfym som de kan ha den dagen (om de vill). Vi har skojat lite om det där att ALLT ska vara likadant på dem, från topp till tå.. så det skulle vara lite skojigt att ge dem samma doft att bära också.
Mina tärnor får sina kläningar, skor, handskar, handväskor, diadem, armband, smink, caper och äkta pärlörhängen. Tycker nog att det räcker utan att behöva lägga till ytterligare en gåva som tack för att de ställer upp.
Min tärna ska få en hotellövernattning efter bröllopet med sin kille och sedan får hon halsband med svävande pärlor.
Jag har köpt klänningarna till ina tärnor och sen får de varsitt par örhängen och min ena tärna får ett halsband och den andra ett armband. marsalkerna får varsin slips ev. skjorta oxå.
jag hat låtit sy upp klänningar som är måttsydda för just dem så de får de allt behålla efteråt
Mina två tärnor (mina lillasystrar) får sina klänningar (bara 400:- /st). Sen tror jag att jag ska köpa rätt billiga halsband + örhängen också, för att de ska ha något kvar som minne av dagen, och att jag vill visa hur glad jag är för att de delar min dag.
Vad vi ger till vår best man/toastmaster vet jag inte än.
Jag har nog funderat på att ge present åt mina tärnor (2st) men jag tänkte ge dom i förväg.
Läste någonstans att när man ber sina tärnor ställa upp som tärnor så kan man göra det genom att skicka ett brev, var man skriver något fint och skickar med en liten gåva (t.ex. ett vänskapshalsband).
Är det någon som har gjort detta?
Vad skulle man kunna skriva i brevet?? Visst kan man skriva ett fritt formulerat brev, men det skulle ju vara så kul med lite rim/dikt av något slag.
FÖRSLAG?? :)