• Fillie

Gravid - när börjar magen synas?

Hej,

vi ska gifta oss i slutet av augusti 2008... och vill gärna ha barn efter det.

Så jag bara funderar på när vi kan börja försöka... (=hur lång tid det dröjer innan magen syns). Jag vill nämligen gärna att min brudklänning ska passa på bröllopet, så jag vill INTE ha någon mage då... :)

• Svar på tråden Gravid - när börjar magen synas?
  • Humlanekerö

Hmm..det är nog väldigt individuellt..min 'första mage' syntes runt v.16 och andra runt v.13 redan.Veror nog hur din kropp ser ut innan- smal kanske den syns tidigt eller så ligger livmodern 'framåt'..

• Blomsterbrud

Mig brukar det synas på efter ca 2 månader trots att den där inne är otroligt liten då....

• FruCicci

det är jätte olika!!!!!!
    jag fick min mage föst i vecka 23

• Waersta

V 20 skulle jag säga att jag fick "bebbismage" innan dess var den mer svullen, men ingen gravid mage.

• BlivandeFruJohansson

Efter vecka 16 synstes de ordentligt

• AochP

som sagt jätte olika
    jag fick mage i typ vecka 24-25
    innan dess lite småplufsig runt midjan men ingen riktig mage som syntes under typ en vanlig tröja

• brud080419

som redan sagts är det väldigt individuellt, för min del gick det ganska snabbt tills byxorna inte gick att knäppa, men det var inte förräns efter v 20-25 som det var en riktig gravidmage..

• engel79

Då jag var väldigt smal innan första barnet så syntes det redan stor skillnad v 12. Fick redan då börja byta byxor men som tidigare skrivit så är man ju svullen mer än bebismage. Men för platsen i en tight brudklänning så gör ju även denna lilla "svullnad" skillnad. Lycka till

• MaddeW

Syrran som är smal bytte till mammakläder i vecka 6. (2:a barnet) Men runt v.10 så är man oftast "svullen" i alla fall och kommer inte i något tight och ostretchigt...

• Lucia05

Det är ju som du märker av svaren väldigt olika. Men när man är halvvägs in i graviditetn så syns det ju på de allra flesta.

• millanros

var i usa mellan v 13-16 syntes inte innan... men definitivt efter...

• Fillie

Jo, jag förstår att det är väldigt olika! :) Tänkte bara höra ungefär. :)
    Jag är väl ganska smal, men inte jättesmal... 163cm/55kg.

Men 1-2 månader innan borde ju inte vara någon fara att börja försöka i såfall... är ju inte säkert att det blir något på första försöket ändå.

• 080816

Tänk på att man kan må väldigt illa första tiden. Jag hade en kompis som kräktes 1-2 gånger om dagen de första 3 månaderna. Vi resonerar precis som du, men jag vill gärna må som en prinsessa på vårt bröllop så vi väntar nog till någon vecka innan bara. Lycka till!

• brud080419

Tycker 080816 tar upp en viktig aspekt, man mår inte alltid så bra, o kan dessutom vara extremt trött.. kanske inte så kul att slockna kl 21..

• Bluerose

Kan ju berätta lite skräckexemplar :), ialf med andra graviditeten.. Den första gick helt smärtfritt, ingen illamående mm. Vägde 60kg på den tiden (önsketänkande nu :), inte förran i åttonde månaden behövde jag fixa större kläder. Andra graviditeten gick jag upp 23kg o det började synas efter 2 mån. Kräktes och mådde illa alla 9 månaderna eller ja 9 mån.+10 dagar...Ingen kul alls.

• tonårsmorsa

Illamåendet och tröttheten kom för mig redan efter någon dag. Och som sagts innan, inte så kul att inte orka vara med på sitt eget bröllop.

Svar på tråden Gravid - när börjar magen synas?