• dragonesse

    Örebro-bröllop 2008

    Här är en till! Dock gifter vi oss utanför Degerfors, men vi bor i Örebro! 16 augusti är det planerat att gå av stapeln!

  • dragonesse

    Jonna83: Tja, vi har väl kommit ganska långt tycker jag! Lokal bokad (vi ska vigas där), vigselförrättare fixad(en vän till oss), catering klar (antagligen iaf, ska träffa dem om några veckor), hår & smink fixat, fotograf (två vänner), klänningen köpt... Känns som om vi har koll på läget!

    Det som är på g nu är: boka bröllopsresa, bestämma ring, kontakta konditor, fixa i ordning inbjudningskorten. Sen är det bara resten kvar!

    Hur långt har ni kommit?

  • dragonesse

    Oooops, glömde! Behöver hjälp med smak på tårtan, nån som har nåt tips? Funderar på vit choklad och hallonmousse, någon som har några andra idéer? Hjälp mig med förslag, go nuts!

  • dragonesse

    Jonna83: Grattis till huset! Sen en fråga, vad har ni satt för OSA-datum? Såg att Neeke1972 satt 1 juni, och vi har ju samma datum alla tre. Har funderat på 1 juli, men det kanske är lite sent?

  • dragonesse

    Igår blev inbjudningarna skickade, så idag har alla (förhoppningsvis) fått dem!

    Var bara tvungen att skriva av mig lite, hihi!

  • dragonesse

    Jag går ner i vikt med Cambridgekuren, har gått ner 15 kg sen i höstas!

    Börjar flyta på med planeringen också, har gjort klar vår bröllopshemsida och bestämt maten nu, så det känns toppen!

  • dragonesse

    Det känns stor skillnad kan jag säga! 15 kg är ju faktiskt en del!

    Vad lutar det åt för mat då? Vilken cateringfirma blir det? Vi har bokat Lekhult och ska ha buffé, så skönt att det är bestämt! Billigt blev det också, ca 200 kr per person för en ganska rejäl buffé, och då ingår porslin och kaffe i det. Tycker jag är ett bra pris i alla fall!


    lillaj skrev 2008-04-02 21:37:06 följande:
    15 kg låter ju enormt mycket!! Jag har flera kompisar som kör cambridge men jag föredrar att bara röra på mig och äta GI-inspirerad mat! Tycker också det börjar flyta på bra med planeringen nu när i beställt både kläder, skor, väska och ring. Vårt nuvarande dilemma är maten. Svårt att välja meny men nu står det mellan buffen eller sittande middag med lax och en förrätt med älg. Märkligt nog blir det dyrare med buffe och vill vi ha en förrätt tillkommer den och då blir det definitivt dyrare.. Lite synd men vi tror nog att vi kommer bli nöjda hur som helst Ringt kyrkan och frågat om vigselförrättare och kantor så dem ska vi träffa framöver.
  • dragonesse

    PS: Du kan skriva "Ölsboda Herrgård" efter mitt namn istället för "utanför Degerfors".

  • dragonesse

    Vi ska alltså anlita en cateringfirma som fixar maten, det är inte herrgården som erbjuder det priset, bara för att förtydliga lite!

  • dragonesse

    Ja, det ska vi. Om det är fint väder har vi vigseln utomhus vid vattnet, annars tar vi det inne i herrgården. Ni då?


    lillaj skrev 2008-04-03 07:48:44 följande:
    Ska ni vigas vid Herrgården eller missuppfattade jag?
  • dragonesse

    Haha, nu såg jag svaret! Så går det om man inte läser ordentligt innan man skriver!

Svar på tråden Örebro-bröllop 2008