• fröken kantarell

Hur gör ni på förlovningsdagar?

Hur har ni eller ska ni göra när ni har förlovningsdag?
    Firar ni det på något speciellt vis?
    Snart dags för våran första och jag skulle vilja göra något annorlunda tips och ideer tack. Nu är det en söndag denna gången...

• Svar på tråden Hur gör ni på förlovningsdagar?
  • Waersta

Vi äter lite gott, kanske får en blomma.

• Pumpkin

Vi firar vår 1-åriga förlovningsdag den 20/1 och tänker fira genom att gå ut och äta på en superromantisk italiensk restaurang som vi har velat gå till jättelänge. Vi kommer dock göra det dagen innan eftersom den 20e är en söndag och vi är bortbjudna på födelsedagsfika då.

• Skottdagen2008

Vi har ingen förlovningsdag utan bokade kyrkan på en gång utan frieri eller nåt annat. Det blev liksom ska vi kolla om kyrkan är ledig, ok, jopp, bokad.

• Birella

Äter gott, har mysigt, kanske hittar på nått skojigt... hm... något annorlunda, vad skulle det kunna vara? Beror lite på också vad ni tycker om att göra. Jag kommer inte ihåg vad det var vi gjorde förra året faktiskt :S (dåligt minne värre)
    För oss kanske det hade varit mysigt middag o äventyrsbad efteråt :-P eller raka motsatsen åka till ett spa o ta det lungt kan ju också vara trevligt.

((Asså det blir ju så många dagar att hålla reda på tillslut har jag insett att jag vet inte hur man skall göra med nu. Dagen vi träffades, förlovningsdagen och snart bröllopsdagen...gäller att ha fantasi värre då om det skall bli överraskande o annorlunda.))

Hoppas att du kommer på något kul!

• Zozo

Hmmm.. vi har dagen vi träffades, dagen vi blev tillsammans, dagen vi bestämde oss för att gifta oss plus tva bröllopsdagar... Eftersom vi gifte oss efter tretton ars föhallande firar vi faktiskt bara dagen vi blev tillsammans. Hur vi firar den beror pa; oftast bara med blommor och nagon god middag och champagne.

• Hedebris

vi åt middag på den restaurangen han friade. mycket trevligt

• Linda o Erik

Vi har nästan aldrig lyckats fira någon årsdag, jag minns att vi firade våran tvåårsdag men det var annandag pingst som då var en röd dag och alla restauranger vi hade råd med hade stängt! (vi var 19 år och gick på gymnasiet så vi hade liksom inte så mycket pengar). Annars har jag alltid lyckats va borta, alla årsdagar och förlovningsdagar, ja förutom den senaste förlovningsdagen men då fick vi vår möhippa/svensexa

Men jag skulle gärna gå på stan med min man och köpa nått kul, eller nått fint tillsammans, ut och äta på en god restaurang, åka hem och se på en film eller så går man på bio ... bara ta det lugnt! Vår vardag är så stressig att vi sällan har tid att sitta ner och se en film tillsammans!

• SpookyandKira

Var forlovningsdag ar min fodelsedag, sa det blir oftast god middag och nan present, men vi firar inte forlovningen da. Spooky tycker att nar man val har gift sig sa ar det brollopsdagen man ska fira. :)

• Strawberryhoney

Vi firar den inte just mer efter snart 8 år men första årena åt vi lyxmiddag ute. Nu blir det lite gott hemma bara. Eller pizza.

• Sosofofia

Vi åker på kryssning (precis som när vi förlovade oss) och äter gott, bubblar och är alldeles ensamma tillsammans !

• Thailand 08

middag på restaurang både då och på årsadagarna,4 stycken hitills.Blev ihop på lussenatten efter en blinddate

• helgabritta

den glömmer vi alltid bort så den firas aldrig.....
    vi är väldigt dåliga på att fira årsdagar...
    vi brukar resonera som så att varje dag tillsammans är
    som en stor fest

• Moonlightshadow

Då firar vi julafton *ler*

• malous

Om mitt schema tillåter så åker vi på en weekend till ngn europeisk stad.

Svar på tråden Hur gör ni på förlovningsdagar?