Tycka vad man vill...
...om följande ämne, MEN- vad skulle kunna få er att ta ut skiljsmässa, uppbryta ett sambo-skap eller flytta isär??
Vad tycker, känner DU??
...om följande ämne, MEN- vad skulle kunna få er att ta ut skiljsmässa, uppbryta ett sambo-skap eller flytta isär??
Vad tycker, känner DU??
Finns det någon speciell anledning till att du ställer en sån fråga?
...bara av allmänt, generellt intresse!
Förmodligen otrohet.
...för utom otrohet?
alkoholmissbruk..
Otrohet, brist på kärlek och med det menar jag att man BARA känner kompiskänslor för varandra, Osämja om saker som är betydande för resten av livet såsom "skaffa barn eller inte skaffa barn" osv..
våldsam man med missbrukarproblem skulle gå bort för mig..
Det skulle nog krävas ganska mycket för mig/oss... vi har gått igenom en hel del som utifrån nog skulle anses som goda skäl att ge upp. Men vi har valt att kämpa oss igenom det och det är jag otroligt glad och tacksam för idag. Det enda som nog skulle få mig att göra slut är om jag skulle känna att en fortsättning skulle göra mig eller honom olycklig på något sätt. Som tur är känns det väldigt osannolikt.
Jag tror i vanliga fall på att hjälpa snarare än stjälpa människor som behöver hjälp i livet,men inte med 'mannen i mitt liv'..Det skulle aldrig hålla i längden för mig.Då har jag andra prioriteringar..
Otrohet, misshandel, allvarliga missbruk, för lite hemma (arbetsnarkoman)...
Oärlighet i största allmänhet, vad det än må gälla. Sådant tolererar inte jag.
Otrohet
hmm... Misshandel i någon form. Otrohet...kanske. Jag vet inte hur jag skulle reagera där faktiskt. Men troligtvis skulle jag aldrig kunna lita på honom igen och vad är det då för förhållande?
Brist på respekt för varandra.
Brist på intresse för varandra, det måste finnas någonting som håller oss samman.
Förutom otrohet hmmmm...fysisk och psykisk misshandel. Fast jag hade nog haft väldigt svårt att släppa taget ändå. Jag hade försökt släpa iväg honom till parterapi först eller nåt.
otrohet, om kärleken försvann, misshandel och missbruk är väl det huvudsakliga. Men jag tror att jag skulle gjort allt för att få det att funka iallafall..sån är jag.
Höjer han handen så drar jag!
Har vart där en gång innan så misshandel så är det ajöss..
finns säkert mer men svårt att säga innan man upplevt det..
En förtida reaktion är svårt att förutse
Allt ovanstående.
Skulle inte heller funka om han inte accepterade mina åsikter om vad jämställdhet innebär och hur vårt liv ska se fungera på det planet. Jag brukar inte vilja engagera mig för djupt innan jag är säker på att den biten är okej, blir bara jobbigt senare. Han måste inte tycka likadant som jag på alla punkter, men de viktigaste.