Tips på gravyr
Hej!
Några förslag på något romantiskt/fint att gravera in i ringen förutom namn? Vad står det i era?
/Merika
Hej!
Några förslag på något romantiskt/fint att gravera in i ringen förutom namn? Vad står det i era?
/Merika
I min så står det bara namnet och datum, enkelt och okomplicerat =)
Vill man kan man ju välja ett valord. Vissa tar något på latin men jag som är lite orolig över att det ska stå fel, för att min latin är mycket bristfällig, funderar på att vi ska ta några ord som passar just oss. Några ord ur "vår" sång eller något annat som passar oss.
Jag har ganska många diamanter i min ring, så vi fick inte plats med alls mycket. Det står bara J+M 7/6-08. Det störde mig lite när vi var i butiken och skulle välja, men han vi beställde ringen frågade vilket som var viktigast, fler diamanter eller en gravyr som ingen ändå aldrig ser...
Jag kommer bara ha vårt vigsel datum i min vigsel ring pg av diamanterna så det fanns inte mer plats att gravera på, nu är jag lite i valet o kvalet om att överraska min m2b med en ring i kyrkan, kollar efter en ganska billig ring i vitguld...svårt att hitta något riktigt bra.
I den ska det iaf stå om det nu blir så... gods divine have made you mine...eller om det blir svenska guds försyn har gjort dig till min.
har några månader på mig att bestämma och sen är det bara att hålla hemligt, min ena tärna är den enda som vet min luriga plan och så ni nu då!
Vad gulligt att överraska med ring!! Hoppas du hittar något bra
Gravyren på min ring är på utsidan! Inte ovanpå utan på sidan så att säga.
Vi har "bara" namn och datum, men valde handgravyr, känndes roligt att något tagit sig tid och satt sig ner med våra namn.
pris mässigt skilde det inte mkt typ 200kr till och det blev jätte snyggt:) vår stil heter engelsk skrivstil.
........ jag har funderat på "konsummärket", den liggande 8:an. Den betyder ju "evighet"!!! .. om jag någonsin bli rförlovad/gift!! Suck....
Jag har lagt in denna länk i flera trådar:
Latinska ord och fraser
www.yuni.com/library/latin.html