Olika förlovningsrimgar?!
Hur är det nu? Kan man ha olika förlovningsringar? Helt olika i både form och material? Vad säger vett och etikett?
/Merika
Hur är det nu? Kan man ha olika förlovningsringar? Helt olika i både form och material? Vad säger vett och etikett?
/Merika
Gör som ni själva vill, det finns inga regler för det! Det viktigaste är att ni känner er bekväma!
Vi har det. Jag ville ha en förlovningsring i gult guld och en vigselring i vittguld (har jag nu) och min man vill bara ha "silverfärgat" så han tog sin bredare och i vitguld. Slutet gott allting gott Det vill säga - gör precis som ni vill!
Har ni helt olika kanske kommentarer haglar, men det är fortfarande ni själva som vet vad ni vill ha. Kör hårt!
Vett och etikett säger ingenting om vilka smycken man har.
Tradition och brist på fantasi säger att man "har" samma ringar. Men ingen utom ni kan bestämma det.
Vi har helt olika ringar - var och en av oss har valt nåt vi själva trivs med. Det tyckte vi var viktigast eftersom vi ska bära dem hela livet.
vi hade likadana från början, mönstrade ringar i vanligt guld. Men jag hade länge tittat på en slät ring, med en sten i, men den tyckte jag var lite dyr, men sen fick jag den i julklapp av honom, som en "andra" ring, så nu har vi olika =)
Våra ringar är lika på så vis att båda är i vitt guld, men sen är det 13 diamanter i min och hans är slät.
Det viktigaste tycker jag är att ringen passar ens person, man ska ju ändå bära den livet ut...
Vi hoppade över förlovningsringar och har vars en vigselring, helt olika, som vi bär till och fran. Jag ger blanka sjutton i vad vett & etikett säger: maken och jag är lika gifta för det
Jag har en i guld o sambon en i titan... Dock så vill han ha en i guld till vigseln säger han o då "skrota" förlovningsringen... bättre känna sig nöjd än störa sig på ringen.. så resonera vi