• Nufsan

    Västeråsbrudar

    Hej tjejer!

    Räknar mig som Västeråsbrud, fast jag flyttade till Västerfärnebo i somras Hoppas jag får joina er ändå?!

    9 augusti går stapeln av för bröllopet och vi gifter oss i Västerfärnebo Kyrka, gudomligt vacker kyrka!

  • Nufsan

    Martina76, midsommarafton 2008, Ängsö Kyrka

    Paeonia, 18 juli 2008, Hubbo Kyrka

    Nufsan, 9 augusti 2008, Västerfärnebo Kyrka

    Mrs Love, 20 september 2008, Badelunda Kyrka

    Rebellen75, 9 maj 2009, Hubbo Kyrka????

    MrsDilley, 26 Juli i surahammar's kyrka

  • Nufsan

    Paeonia, hej här också

    Tycker helt klart du ska fixa en ring som du verkligen vill ha, det är ju trots allt en ring man ska bära i måååånga år!

  • Nufsan

    Precis och känner du inte att du vill göra om den ring du redan har till ngt som passar dig bättre så är det bättre att lämna den till Pantbanken och köpa dig en ny. Givetvis får du inte hälften så bra som du önskar, men det är ändå det bästa för deras guldpris är mkt bättre än hos t ex guldfynd!


    Paeonia skrev 2008-02-25 11:52:35 följande:
    Tack nufsan! Det är inte likt mig att vela och ändra mig på det här viset Är normalt sett en ganska sansad person med båda fötterna på jorden som tar det mesta med en axelryckning.....Men det här får jag inte ur skallen.Jag kommer nog ångra mig om jag inte gör något åt saken.
  • Nufsan

    Ngn möhippa har det inte varit än för min del och jag hoppas verkligen att det blir ngt jag gillar.. Är inte så där jättemkt för att "supa" ner mig och gå och sälja kondomer eller liknande.

    Mkt heller får de ta mig till ett spa och ge mig en massage eller så... Som "nybliven" mamma är det verkligen nått jag behöver

  • Nufsan

    Det hade jag helt klart stått ut med!

    Min önskan är att OM jag får en möhippa att de ger mig en massage eller ansiktsbehandling eller nånting och sen går ut och äter.. Det är lixom jag!

    Lycka till idag Skottdagen2008!!


    Rebellen75 skrev 2008-02-25 18:47:34 följande:
    Hej tjejerAng möhippe pratet håller jag helt med om att pinsamheter vill man inte ha. När min bästis gifte sig åkte vi gokart sen hade vi lite relax på statshotellet innan vi gick ut och åt på Å. Hon fick ha en tshirt som vi skrivit LEDIG tom datumet.Hon uppskattade att vi inte spökade ut henne.
  • Nufsan

    Ville berätta att den 15 mars så har de Inspirationsdag för brudpar i Sala! Det börjar kl 09.30 i Mikaelsgården i Sala (kostnaden är 75 kr) och kaffe och smörgås ingår.

    Läste det idag i deras "veckoblad" som går ut!

    Det pratas kring själva bröllopsakten och sen är det utställare som visar upp och berättar om olika saker. Det är även ett brudpar med som visar upp klänning och frack, håruppsättning etc.

    Cathrine är en tjej som syr upp och hyr ut brudklänningar som har klätt brudparet!

  • Nufsan

    Får man tipsa om hemsidor som hyr ut kläder, utan att bli avstängd??

    Jag har iaf en som jag tror är billigare än de ni skriver om!

  • Nufsan

    Igår var jag till en tjej som gör brudbuketter, lite utanför Sala. Hon är helt otroligt trevlig och är sååå seriös!

    Jag får betala 1000kr för min bukett, coursage till m2b, handledsbukett till tärnan och 2 näbb buketter

    Tycker det var ett jääääättebra pris!

    Min bukett har jag bild på, eller iaf, ungefär hur den ska se ut (nejlikorbuketten)

  • Nufsan

    Vi kommer hamna på 30 000kr ca för 75 gäster, men då har vi inte en trerätters etc.

    Martina 76 skrev 2008-03-18 07:56:32 följande:


    Ja, det är ett jättebra pris! Jag räknar med att det kostar ungefär dubbelt så mycket.Hur många bjuder ni och vad räknar ni med för budget? Vi bjuder 50 personer och det kommer att kosta ca 90000 exkl. resan. Ändå har vi inte valt något extravagant. Det är dyrt att gifta sig!!!
  • Nufsan

    Självklart får du vara med

    Själv gifter vi oss i Västerfärnebo


    LottaAnders skrev 2008-03-26 21:32:04 följande:
    Lotta heter jag.Ska gifta mig i Sura kyska, men efter som Västerås är en förort till Surahammar kanske jag får vara med.Ska bli fru 080830.Lyckliga jag
  • Nufsan

    Heeej!

    Ja det stämmer bra det! Var dit och pratade med henne för nån vecka sen, supertrevlig

    När gifter ni er?


    katjakaj skrev 2008-03-28 19:04:14 följande:
    Hej! Jag är ingen Västeråsbrud, men en Salabrud! Blev lite nyfiken på vart du ska köpa blommorna! Är det Lavendula?
  • Nufsan

    Hon var, tycker jag, superbillig. 1000 kr för min bukett, coursage till m2b, 2 näbbuketter och 1 handledsbukett till tärnan!

    Allt ska vara med nejlikor!

    Jag var också på bröllopsmässan Då såg vi säkert varandra! Jag hade barnvagn med mig

    Det var min svägerska som stod brud!


    katjakaj skrev 2008-03-28 20:46:05 följande:
    Vi gifter oss den 19 juli, Väsby Kungsgård i Sala. Utomhus... Så vi hoppas på bra väder!!!Då kanske man ska höra med henne om blommor då! Var hon billig överlag, eller? Har träffat henne på en bröllopsmässa här i Sala och hon verkade ju verkligen seriös, men jag fick för mig att hon var dyr...
Svar på tråden Västeråsbrudar