Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

    Brudar i Lund, sommar 2008 - del 3

    Hej allihop

    Hoppas att ni hittar hit! Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop. Välkomna :)

  • Svar på tråden Brudar i Lund, sommar 2008 - del 3
  • Anja 19 juli 2008

    Hallå hallå allihop

    Vet inte om någon har startat en ny tråd. Själv har jag inte haft tillgång till internet regelbundet sedan vi flyttade

    Nu är jag på jobb och passar på att slänga in en ny tråd och ett nytt inlägg.

    Är ni andra i en annan tråd så skriv det här om ni hittar hit

    kram på er så länge

  • Anja 19 juli 2008

    Hej hej jen82

    japp jag bor i Lund och vi ska gifta oss den 19 juli i Klosterkyrkan (bakom stationen )

    Ni gifter er den 12:e om jag inte har fel för mig. Gick in och kollade er tråd häromdagen. Visst var det så att du precis hade köpt klänning oxå!

    KUL!!! Vad har ni mer fixat redan?

    Själv har jag i princip bara bokat kyrka och festlokal (AF-borgen) och beställt tårta. Allt annat återstår men jag vet typ exakt hur jag vill ha allting. Måste bara gå ner X antal kilon innan jag ens kan börja prova klänningar

    Berätta mer om ert bröllop! Nyfiken? Antal gäster, färgtema (ev), fest, typ av bröllop, ska ni ha underhållning, mat etc. Så kul att höra om andras planer.

  • Anja 19 juli 2008

    Jen82

    Vårt tema är vitt och rosa (silver/glitter ev)

    Har inte köpt något speciellt ännu faktiskt!

    MIn viktnedgång står just nu still. Har gått ner 10 kg sammanlagt men måste verkligen gå ner MÅNGA kilon till. Jag har sagt t mig själv att jag inte ens får lov att prova klänningar förrän jag gått ner 10 kg till men nu börjar jag få panik och inser att jag kanske inte hinner.

    Ska ha klänning med snörliv så att jag kan minska klänningen en strl utan att behöva sy in något.

    Den klänning jag är inne på att köpa är Lillys 3004:a. Älskar den Den har snörliv så det är ju toppen!

    Jobbar ikväll och ska sova på jobb, då jag börjar tidigt imorgon bitti. Ville bara titta in och önska er alla ett GOTT NYTT ÅR.

    Tänk 2008!!! Vårt bröllopsår!!!

  • Anja 19 juli 2008

    Sådär, då slutade arbetsdagen för en timme sen. Blev att jag jobbade över lite, så nu ska jag hoppa i säng, för att stiga upp om några timmar igen, haha...

    Skönt iallafall att få en timmes extra sömn tack vare att jag sover över här

    Ett jättegott nytt år på er alla brudar från Lund med omnejd

    kram kram

    Anja

  • Anja 19 juli 2008

    Fysio

    OTROLIGT vacker klänning! Tyvärr har jag för kraftig figur för en sådan klänning men hade jag fortf varit smal så hade jag definitivt velat ha en sån klänning

    Supervacker!

    Jen82

    Just nu är jag värdelös m min vikt... suck, lyckas inte hålla mig ifrån nånting.

    Annars gör jag så här när jag går ner i vikt. Jag rör mig mer än jag brukar, jag äter nyttigare, mindre portioner, fullkornsalternativ både när det gäller bröd, pasta och annat spannmål, jag äter mer grönsaker och bara en portion vid måltiderna, skippar sötsaker osv, äter liiiite godis på lördagar, dricker mycket vatten, om jag får sötsug så tar jag en lite bit 70%ig choklad till mitt kaffe osv.

    Byter ut mitt socker mot sötningsmedel osv...

    Tja det är väl så jag gör. En och annan måltidsersättning blir det ibland. Kör inte på pulverpåsarna då, utan på bars (som ju faktiskt är goda tycker jag
    Hur gör du?

  • Anja 19 juli 2008

    Fysio

    vilka florister har du varit hos och vilka prisuppgifter har du fått? Vill jättegärna veta för jag har inte en susning om vilka som är bra, eller vilka som är dyra/billiga.

    Hur gjorde du när du valde... har du erfarenhet av olika florister och kan ge nåt tips om någon som är duktig?

    jag ska förvisso ha en så grymt enkel bukett att jag funderar på att binda den själv *asg*

    Ska bara ha mörkrosa gerbera, inget annat, en rund bukett, liten ombunda med vitt sidenband *asg* så egentligen är det nästan för enkelt för att låta en florist göra det

    Fast jag kanske sätter i någon vit blomma oxå. har inte bestämt mig

  • Anja 19 juli 2008

    labbråttan

    då har du ju tårtesset i Staffanstorp som gör bröllopstårtor Om ni ändå ska vara i Staffanstorp menar jag

    Välkommen till tråden förresten. Självklart är detta en tråd för alla som bor runt Lund/Malmö osv.

    Vad är det för ring du beställt... Jag har precis fått hem ett ringmått från vigselbutiken.se så jag ska beställa våra ringar ikväll, iiiihhh...

    INsåg att mina fingrar är mindre än jag trodde. Har storlek 15.6. Så jag ska även få en ny förlovningsring för jag har redan förminskat den en gång och blev inte nöjd med resultatet (gjorde det hos i en ringbutik här i stan) så vigselbutiken ersätter mig med en helt ny förlovningsring om jag köper min vigselring hos dem...

    Iiihhh... Har en helt slät, kantig vitguldsring (schalins glaciär 237-5) 5 mm bred och så ska jag ha en tunn ring med diamanter runt, den är bara 2,5 mm bred men glittrar ACK SÅ VACKERT Schalins Passion i vitguld...

  • Anja 19 juli 2008

    Själv ska jag prova brudklänningar den 16 feb men jag måste köra diet innan dess för jag har gått upp så mkt under julen. Har rätt mkt övervikt, ca 15 kg som måste bort egentligen men jag ska ha korsett så det får bli så många kilon som jag klarar att gå ner och resten får snöras in, haha...

    Jag och min toastmadame ska åka till backaryd, till hon som har www.dreambride.se (älskar hennes urval av klänningar) för hon har korsetter och brudklänningar av precis det märket jag tänkt mig. Vill ju inte behöva köpa korsett först och SEN prova klänningar för att upptäcka att korsetten inte passar till min drömklänning.

    därför får vi köra 16,5 mil x 2 men det är det värt med tanke på hur otroligt underbart bemötande och service jag fått varje gång jag skrivit till denna tjej och ställt frågor (en hel del frågor under 1 års tid nu *asg*).

    jag LÄNGTAR såååå...

    Kolla gärna min ring: anjasbrollops.blogg.se/1199696223_ringen.html

    förlovningsringarna:
    anjasbrollops.blogg.se/1187905562_vigselringen.html

    (scrolla ner en bit, det är ett gammalt inlägg där jag ännu inte hade bestämt mig för vigselring *asg*)

    och min klänning och korsett:
    anjasbrollops.blogg.se/1199556392_korsett.html

  • Anja 19 juli 2008

    Fysio

    tack för komplimangen. Klart vi har skitbra smak, hehe...

    Vikommer nog att köpa en snyggare kostym där sambon kommer ha väst och plastrong/kravatt och vit skjorta under.

    Han är kort bara 1.75 så frockcoat går bort och som du säger, frack coh smoking är (förlåt) något av det fulaste jag vet så det skulle han ALDRIG få lov att ha för mig

    Så en snyggare, mörkgrå/randig eller svart/randig kostym med cremefärgad väst/kravatt eller grå/silvrig väst/kravatt är vad jag har tänkt mig

Svar på tråden Brudar i Lund, sommar 2008 - del 3