Inlägg från: Nataluskan |Visa alla inlägg
  • Nataluskan

Mars-April 2008 fortsättningstråd....

Ja nu håller jag på o kommunicerar med resebokningsföretaget om vår resa ev stannar vi en dag till i Paradiset
    Den har vart bokad sen länge men nu börjar det närma sig så nu är det detaljer och spika tid för hemresan vi har stått på väntelista för att få resa på kvällen men som det ser ut nu så lutar det åt morgonen eftersom det var då det fanns plats.
    Så jag hoppas att antingen kommer det en öppning på kvällsflyget el att det inte är för dyrt att stanna en dag till

• Nataluskan

Det blev inte en extra dag i paradiset det kostade 5300kr att stanna bara några futtiga timmar extra så vi reser hem på morronen och kan då se fram emot 14 timmars dag på ett flygplan...
    Åhhh när man pratar om resan då längtar jag som en galning skall bli såååå coolt att åka dit.

Håller med vill höra allt om möhippor,, svensexor och bilder o berättelse efter stora dagen

• Nataluskan

L2K: Jag kan gissa att du kan hitta ljusrosa servetter på Partybutiken på Sveavägen, det ligger en butik på Sveavägen straxt efter Hötorget åt Odenplanhållet efter SevenEleven.
    Eller på Hemtex eller har du kollat på ÅhlensCity?

Ser fram emot bilder från allas stora dag

Ja det känns verkligen att det drar ihop sig för oss alla.
    Om en månad åker jag och mamma till Polen en sista gång innan bröllopstajm för att proväta maten och beställa buketten osv.

• Nataluskan

L2K Där finns det säkert isåfall för där har de mängder med ljus, servetter och dyl.

Lycka till!

Vart tittar du på buketter?
    Jag är inte hundra säker på min heller..

• Nataluskan

Anniz: Vi åker till Mauritius 2 dagar efter bröloppet.

Blommor: Jag hittade nån tråd med massor av fina bilder, så jag hittade fler bilder så jag kan förklara för floristerna i Polen vad jag menar....funderar också på att ev konservera buketten det gjorde man mycket förr tydligen men tycker det kan vara ett fint sätt att behålla minnet...torkade blommor faller så lätt sönder.
    Här i Sverige är kostar det runt 3000-4000kr men hoppas att det i Polen är billigare.

marian77: oj det var snabba ryck, vart skall ni gifta er?

• Nataluskan

L2K: Hahaha jag det är inte så lätt att få männen engagerade.
    Min lyssnar mest och hmm:ar. Och säger du är så duktig, det kommer bli så bra..
    Men jag vet att han har mycket på sitt nystartade företag, massor med jobb och mycket papper och rutiner som skall sätta sig...så ja jag visst det och tog på mig att göra den stora delen av planeringen...

Nehe nu skall jag ge min in i duschen och sen åka och kolla till sommarstugan och kanske titta in på Plantagen och leta fröer...det kliar i de "gröna" fingrarna nu...våren närmar sig!!

• Nataluskan

Troll-P Låter som en rolig lite lagom möhippa!!

I fredags blev jag så äntligen konfirmerad och våra papper skall nu skickas till Biskopen i stockholm för godkännande och sen vidare till Polen...åh det känns skönt att de där papprena äntligen går iväg!

Nu hoppas vi bara att det går att få tag i en präst som talar engelska och som jag kan träffa när jag reser ner i mitten på mars.

• Nataluskan

Lägger in listan igen
    Det närmar sig för er Troll-P, du är först ut, skall bli kul att se bilder sen

Troll-P 1 mars Mariakyrkan (Helsingborg)
    Brud i Thailand 5 mars Koh Lanta Thailand (bor Trollhättan)
    Neppe 8 mars Munsala kyrka, Finland
    Synthetic 8 Mars Gustav Vasa Kyrka (Stockholm)
    080315 15 mars Bromma kyrka (Stockholm)
    L2K 15 mars Ösmo kyrka (Stockholm)
    Birella 17 mars
    MrsFllerA 20 mars Koh Lanta, Thailand
    Yoyo78 29 mars Sävsjö i Småland (bor i Göteborg)
    Nataluskan 5 april Polen- Gdansk (bor i Södertälje Borgerligvigsel 2 feb)
    Astriden 5 april Stora Holms Säteri Göteborh
    DetOrdnarSig 5 april Fasta paviljongen/Långholmens Folkhögskola, Stockholm)
    Aprill bröllop, 11 april, Teneriffa
    12april 12 april Vreta Kloster, utanför Linköping
    Tirus 12 april Brunnby Kyrka (Höganäs)
    Miss A 19 april Hemligt (Skåne)
    Tooticki 19 april S:ta Birgittas Kapell (Göteborg)
    Brud 080419 19 april Djursholms Slott (Stockholm)
    Mica o Krille 26 april Angarns kyrka. (sthlm)

• Nataluskan

L2K: Hittade du några rosa servetter?

Idag skall jag till sömmerskan igen och prova klänningen, ev en provning till sen är den klar..den är såå fin

Hur ligger ni till i planerandet?
    Här ligger vi klart efter med pappersjobbet, men vi kan inte heller göra dem klara innan jag vart med mamma i Polen och provätit maten..måste nog leda in gubben min på en helgdag till på jobbet snart igen så vi blir klara..

Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....